آخرین مطالب

همه خبرنگاران باید بیمه شوند فرهنگی

همه خبرنگاران باید بیمه شوند

  بزرگنمایی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته برای معیشت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر گفت: همه خبرنگاران باید بیمه شوند.

محمدمهدی اسماعیلی در برنامه نوروزی شبکه خبر با نام هلال بهار افزود: در لایحه بودجه 1402 با همکاری دولت و مجلس، گام فوق‌العاده رو به جلو برداشتیم که بحث معیشت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر از جمله این موضوعات است و به صندوق هنر گفته‌ام هر خبرنگاری که بیمه نیست و کارش خبرنگاری است، موظفند او را بیمه کنند.

وی اضافه کرد: در لایحه جامع روزنامه نگاری که دو بار به صحن دولت آمده است، نگرانی‌هایی در دولت مطرح شد که مجدداً این نگرانی‌ها در کمیسیون در حال برطرف شدن است. اگر این لایحه در دولت تصویب نهایی شود و به مجلس شورای اسلامی برود، برای اولین بار موضوع امنیت شغلی خبرنگاران را کاملاً مرتفع می‌کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: مسکن تعداد قابل توجهی از هنرمندان پیشکسوت تأمین می‌شود و همین نگاه را در بخش هنرمندان پیشکسوت داریم. برای مسکن این هنرمندان دست به کار شدیم که قرارداد‌ها منعقد شده و امیدوارم بتوانیم امسال تعداد قابل توجهی از آن‌ها صاحب خانه شوند.

اسماعیلی درباره عدالت فرهنگی نیز گفت: در این حوزه، نگاهمان این است که بتوانیم همه زیرساخت‌هایی که از دوره‌های قبل به یادگار مانده‌اند که یادگاران خیلی خوبی هم نیستند را اصلاح کنیم. 

وی گفت: از 300 طرح مهم که روی دست ما مانده بود امروز نزدیک به 100 طرح را به بهره برداری رساندیم. 200 طرح را هم امسال به پایان می‌رسانیم که از جمله این طرح‌ها طرحی در ارومیه است که می‌توان آن را کلان پروژه نامید. برای این طرح از قبل دوره ما در 16، 17 سال 70 میلیارد تومان هزینه شده بود که در شش ماه بیش از 80 میلیارد تومان هزینه و آن را افتتاح کردیم که در اختیار مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اسناد تئاتر، موسیقی و سینما که هنوز تصویب نهایی نشده‌اند، یاداور شد: بخش کارشناسی و کار وزارتخانه‌ای هر سه سند تمام شده است. شورای هنری به عنوان یکی از شورا‌های اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با مسئولیت وزیر فرهنگ است که سالیان سال تعطیل بود و اکنون هر دو هفته یک بار با تقویم و زمان بندی روشن جلسات آن برگزار می‌شود. اسناد بالادستی هم در دستور کار ما قرار دارد که در پایان سال 1402 همه این اسناد را به اتمام می‌رسانیم.

اسماعیلی درباره بخش کتاب گفت: نزدیک به 110 هزار عنوان چاپ داشتیم که حدود 60 درصد این‌ها جدید است. نمایشگاه‌های بزرگی برای این کار ترتیب دادیم و حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهیم.

وی  به  مهمترین دغدغه اصحاب نشر که موضوع کاغذ  است اشاره کرد و افزود: سال گذشته دولت کار فوق‌العاده‌ای را انجام داد و نیاز‌های حداقل یک سال و نیم حوزه کاغذ را با ارز ترجیحی سابق خریداری کرد.


اسماعیلی درباره عملکردش وزارتخانه‌اش در حوزه نشر گفت: ناشران و نویسندگان همکاران ما هستند و تلاش ما این است که مشکلات آن‌ها را به صورت جدی حل کنیم. به همین دلیل، از محل تبصره 18، تسهیلات خوبی در اختیار آن‌ها گذاشته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث حجاب و عفاف و برنامه‌های وزارت فرهنگ درباره برگزاری و برنامه‌ریزی برای برنامه‌هایی همچون مد و لباس گفت: جامعه ایرانی جامعه‌ای عفیف است و حتی در اتفاقاتی که رخ داده و شاید سو تفاهم‌هایی هم پیش آمده بود، پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات که پژوهشگاه محوری در بحث‌های رصد و پیمایش‌های ملی است و مرکز رصد ملی در این پژوهشگاه قرار دارد، یک پیمایش بزرگ در سطح تهران، شهر‌های بزرگ و روستا‌ها انجام داد که بر اساس نتایج آن، نزدیک به 80 درصد سوال شوندگان نسبت به موضوع الزام به رعایت حجاب اعتقاد داشتند.

وی افزود: جامعه ایرانی، جامعه عفیفی است، ریشه‌های تاریخی و فرهنگی ما گواه بر این موضوع است که حتی مربوط به دوره بعد از اسلام هم نیست، اما اصل پوشیدگی و عفیف بودن از میراث چندین هزار ساله این سرزمین است. ما تنوع پوششی و تفاوت نگاه‌ها و سلیقه‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و قانون را رعایت می‌کنیم که برای ما حد و مرز این کار را تعیین کرده است .


اسماعیلی به برگزاری نمایشگاه شهر خانواده خوب به مدت دو ماه در مصلی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه برگزار شد تا خانواده‌ها بتوانند بر اساس گرایش و سلیقه‌های خود پوشاک مناسبی را تهیه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره تئاتر فجر گفت: از اهالی تئاتر به طور ویژه تشکر می‌کنم. شاخ تحریم ادعایی را تئاتر شکست. تئاتر‌های تهران آن قدر شلوغ بود که برخی از مخاطبان به دلیل محدودیت جا، روی زمین می‌نشستند.

وی درباره حوزه موسیقی اظهار کرد: در این حوزه، همه کسانی که روی آن‌ها فشار بود، چهره‌های هنری سرشناس موسیقی اجرا داشتند. تا روز‌های آخر اسفند سال گذشته بیش از 180 اجرا در کشور داشتیم.

اسماعیلی برگزاری باشکوه جشنواره‌های فجر را مهمترین تحول مثبت در سال 1401 عنوان کرد و گفت: شیرین‌ترین روز، روز 22 بهمن بود؛ هم یک اجتماع میلیونی در تمام کشور اتفاق افتاد و همه ما از این میزان حضور تعجب کردیم و همان روز هم اختتامیه جشنواره فیلم فجر برای ما بود.

وزیرفرهنگ با بیان اینکه سال 1401، زیباترین مجموعه فرهنگی – هنری کل کشور را در کرمان افتتاح کردیم، افزود: این قول را می‌دهم که سال 1402 روز‌های بسیار بهتری را در این حوزه تجربه کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت