آخرین مطالب

رییس سازمان امور مالیاتی:

بدهی مالیاتی از حساب فراریان مالیاتی برداشت می‌شود/ اخطار مالیاتی به 1250 پزشک اقتصادی

بدهی مالیاتی از حساب فراریان مالیاتی برداشت می‌شود/ اخطار مالیاتی به 1250 پزشک

  بزرگنمایی:
رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه از نهادهای انقلاب اسلامی ۱۷۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است، گفت: این سازمان به صورت سیستمی صرفاً به همان میزان بدهی قطعی شده حساب بدهکار مالیاتی را بلوکه کرده و وصول مالیات انجام می‌دهیم.

محمدهادی سبحانیان امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: مهم‌ترین راهبرد ما در نظام مالیاتی عدالت واقعی است که یکی از مصادیق این امر مالیات ستانی از دانه درشت‌هاست و کاهش بار مالیاتی بر مودیان کوچک است.

وی ادامه داد: استقرار نظام مالیاتی با سرعت خوبی در سازمان امور مالیاتی به پیش رفته است و شاهد تغییر ریل از نظام مالیات سالنی سنتی به سمت مالیات ستانی مبتنی بر داده و اطلاعات هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مالیات در لایحه بودجه 1403 گفت: در این بودجه موفق شدیم معافیت 3 برابری سقف مالیاتی موضوع ماده 100 را به تصویب برسانیم از 47 میلیون تومان به 144 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان گفت: همچنین مودیانی که تا سقف 6 میلیارد و 700 هزار تومان درآمد داشتند، می‌توانند از تبصره ماده 100 استفاده کنند.

رشدهای مالیاتی با شناسایی فراریان مالیاتی

وی ابراز داشت: رشدهای مالیاتی با استفاده از ابزارهای مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفته است در این زمینه موفق شده‌ایم برای تکمیل ابزارها، احکامی را در مجلس تصویب کنیم تا با روش‌های داده کاوی جلوی فراریان مالیاتی را بگیریم افرادی که با حساب‌های غیرتجاری فعالیت تجارتی می‌کنند را شناسایی کنیم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها، گفت: بسیاری از دانه‌درشت‌ها از ارزش زمانی استفاده می‌کردند و پرداخت مالیات را به تاخیر می‌انداختند برای جلوگیری از این نوع فرار مالیاتی حکم خوبی در مجلس صادر شد تا بر اساس آن برداشت بدهی مالیاتی در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گیرد.

سبحانیان عنوان کرد: به صورت سیستمی صرفاً به همان میزان بدهی قطعی شده حساب بدهکار مالیاتی را بلوکه کرده و وصول مالیات انجام دهیم.

اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

وی با اشاره به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی به این سامانه پیوسته‌اند و مالیات را از این طریق وصول خواهیم کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی لایحه‌ای را با عنوان تسهیل سامانه مودیان به مجلس ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفت و تغییر از نظام سنتی به مدرن نیازمند اصلاحات است.

سبحانیان عنوان کرد: انجام تکالیف در سامانه مودیان نیازمند به‌کارگیری حسابدار، استفاده از تجهیزات و سایر موارد نیست؛ بلکه آموزش‌هایی به صورت گسترده ارایه می‌کنیم.

وی با اشاره به مالیات ستانی از خانه‌ها و خودروهای لوکس گفت: اکنون خانه‌هایی مشمول این نوع مالیات می‌شود که ارزش آنها بالای 35 میلیارد باشد در سال 1400، 12 هزار و 300 واحد شناسایی شد که ارزش آن 400 میلیارد تومان مالیات بود.

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال 1401، 40 هزار و 500 واحد شناسایی شد که 1.2 هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و در سال 1402 که هنوز شناسایی مالیاتی ادامه دارد 1.6 میلیارد تومان ارزش این خانه‌هاست که فقط 150 میلیارد تومان وصول شده است ضمن اینکه بسیاری از مالکان در حال اعتراض هستند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص مالیات خودروهای گران قیمت، گفت: در سال 1400 برای 177 هزار خودرو گران قیمت 2 هزار میلیارد تومان مالیات تعیین شد که در سال 1401 برای حدود 252 هزار خودرو 2 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات در نظر گرفتیم و در سال 1402 برای 162 هزار خودرو 2 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات تعیین شد که تا پایان بهمن مهلت پرداخت دارند.

سبحانیان عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان از خودروهای بوکس وصول شده است که سرعت در این امر به خاطر نقل و انتقال خودرو بوده است.

وی در خصوص شناسایی خانه‌های خالی گفت: عزم ما برای مالیات ستانی جدی است مبتنی بر اطلاعاتی که در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد اقدام می‌کنیم.

دریافت مالیات از سلبریتی‌ها

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: برای خانه‌های خالی 1400، حدود چهار بار اطلاعات 590 هزار خانه مورد بازنگری توسط وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که در نهایت 66 هزار خانه شناسایی شد که ارزش آن 1.4 هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به دریافت مالیات از سلبریتی‌ها گفت: در سال 1399 و 1400 اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 نفر دنبال کننده داشتند شناسایی شدند که 551 مورد بودند در نهایت برای 123 اینفلوئنسر برگه تشخیص مالیات صادر شد.

سبحانیان بیان داشت: مجموع تراکنش این اینفلوئنسر 2.3 هزار میلیارد تومان بود که برای سال 1399، 64 برگه تشخیص به ارزش 2 هزار میلیارد تومان صادر شد که در نهایت 7 میلیارد و 600 میلیون تومان مالیات اخذ شد.

مشاغل و اصناف فقط 6 درصد درآمدهای مالیاتی را تامین می‌کنند

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ما به عنوان سازمان مالیاتی و دولت برای اصناف کیسه ندوخته‌ایم که جیب بودجه را پر کنیم گفت: ما فقط 35 تا 36 هزار میلیارد تومان مالیات برای مشاغل در نظر گرفتیم که حدود 90 درصد مالیات‌ها زیر 20 میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: بخش مشاغل و اصناف نهایتاً 6 درصد درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می‌کنند و مالیات 50 درصد مودیان مالیاتی مشاغل در سال جاری صفر بوده است.

سبحانیان با اشاره به اینکه کسانی که توانایی پرداخت بیشتری دارند باید مالیات بیشتری از آنها اخذ شود گفت: شرکت‌های بزرگی که از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند را محدود خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقوق حدود 500 هزار میلیارد تومان در بودجه است که این عدد باید اصلاح شود ضمن اینکه معافیت مالیاتی در دولت سیزدهم ساماندهی خوبی شده است و در لایحه مالیات بر مجموع درآمد بسیاری از موارد دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مالیات باید از پرمصرف‌ها گرفته و در میان افراد فرودست توزیع می‌شود، ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده از عموم مردم گرفته نمی‌شود، بلکه از افرادی گرفته می‌شود که از کالاهای پرمصرف استفاده می‌کنند. تحلیل برخی از کارشناسان در خصوص ارزش افزوده درست نیست.

شناسایی 150 هزار نفر با گردش حساب 1000 هزار میلیارد تومان

سبحانیان با اشاره به اینکه قرار نیست سازمان امور مالیاتی به حساب‌های شخصی افراد ورود کند گفت: فعالان اقتصادی از حساب‌های تجاری استفاده می‌کنند؛ اما اندک مودیان برای فرار مالیاتی از حساب‌های شخصی به جای تجاری استفاده می‌کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر مبلغ و تعداد واریزی به حساب‌ها از اعلامی شورای پول و اعتبار بانک مرکزی بیشتر باشد حساب تجاری است، به عنوان مثال از این رو اگر کسی بیش از 100 واریزی به حساب داشته باشد این حساب شخصی نیست.

وی تاکید کرد: به دنبال مالیات ستانی از خرده‌ها نیستیم؛ بلکه از دانه درشت‌ها هستیم. اکنون 150 هزار نفر شناسایی شده که گردش حساب آن هزاران هزار میلیارد تومان است. بر اساس اعلام قانون گذار مبلغ و تعداد واریزی را شورای پول و اعتبار تعیین خواهد کرد.

صدور اخطار سازمان مالیاتی به هزار و 250 پزشک

سبحانیان از صدور اخطار به هزار و 250 پزشک خبر داد و گفت: به این پزشکان در خصوص تخلف مالیاتی هشدار داریم و اسامی آنها را به نظام پزشکی اعلام کردیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: 250 میلیون تومان هم به گزارش دهنده فساد جایزه داده‌ایم که این نوع تشویق را وظیفه خود در نظام مالیاتی می‌دانیم.

اخذ 1700 میلیارد تومان مالیات از نهادهای انقلابی

وی با اشاره به اینکه اگر نهادی از پرداخت مالیات معاف است به دلیل خدمات عام‌المنفعه است، گفت: بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی که اقدامات تجاری انجام می‌دهند، باید مالیات پرداخت کنند؛ در همین راستا، هزار و 700 میلیارد تومان مالیات از نهادهای انقلابی دریافت کرده‌ایم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد