آخرین مطالب

نماینده مجلس: سیستم بانکی موجود زیبنده کرمان نیست اخبار شرق استان کرمان

نماینده مجلس: سیستم بانکی موجود زیبنده کرمان نیست

  بزرگنمایی:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی مکاتبه با مدیرعامل بانک ملی دستور پرداخت ۵۰۰ فقره تسهیلات را دریافت کردم و اگر در استان کرمان ۵۰ فقره پرداخت شده بود از این بانک تقدیر می کردم گفت: سیستم بانکی در کرمان قفل شده و این موضوع زیبنده این استان نیست.

شهباز حسن پور  در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: تاکنون با تحریم خارجی و داخلی روبرو بودیم و حالا نوعی تحریم بانکی به استان کرمان اضافه شده که وضعیت فعلی را در سایر استان ها نداریم؛ در این زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات بانک ملی را بررسی کنید و ببینید که آیا وضعیت سایر استان ها نیز به همین منوال است؟

وی با اشاره به ملاقات مردمی خود و نگرانی خانواده ها از نرخ اجاره مسکن عنوان کرد: 150 نفر در نماز جمعه متقاضی تامین مسکن، اشتغال و وام بانکی بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: 27 هزار و 780 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان داریم و انتظار داشتیم که حداقل زمین 2 هزار و 500 روستا آماده شده باشد، با وجود اینکه زمین وجود دارد، مردم حاضر هستند که حتی دنبال وام نباشند اما واگذاری زمین در واقع وجود ندارد.

وی یادآور شد: با حضور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که حومه شهر کرمان همچون روستاهای عرب آباد و سکنج زمین های 400 و 500 متری واگذار شود تا مردم برای اقامت در اطراف تشویق شوند.

حسن پور با بیان اینکه سامانه ای تعریف شود تا هر شب مدیران در آن گزارش دهند، تصریح کرد: حتی یک پروانه در رابطه با جهش تولید مسکن در برخی شهرها صادر نشده و این حجم بار و مسئولیت باوجود کمبود نیروی فعلی شاید مقدور نباشد لذا بایستی نیرو به اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اضافه شود.

وی با بیان اینکه پول شرکت ها از بانک های خصوصی خارج شود، کاملا جواب می دهد و کار ارزشمندی است افزود: 2 تا سه سال پول نزد بانک ها بوده و اقدامی برای مردم انجام نداده اند، شورای مسکن ویژه شهرستان کرمان برگزار شود تا این شهرستان از بلاتکلیفی خارج شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: 2 هزار متقاضی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان کرمان داریم که زمین مورد نیاز آنان تامین نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مناسب شهادت رییس جمهور مردمی و همراهان گفت: کمتر از یک ماه تا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده و مردم باز هم پای صندوق های رای می آیند تا برگ زرین دیگری را رقم بزنند، در انتخابات اخیر مشارکت 50 درصدی را شاهد بودیم که آمار خوبی بود لذا ضمن احساس تکلیف، مردم را به شرکت در این انتخابات تشویق کنید.

وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن در کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست گفت: پراکندگی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان ازجمله کرمان 35 درصد، سیرجان 16، رفسنجان 9، بم 6 درصد و سایر شهرها 34 جمعیت استان را شامل می شود.

رضا حافظی با اشاره به عملیات آماده سازی اراضی 72 هکتاری نهضت ملی مسکن شهر کرمان کوهسار طی تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در این خصوص عملیات اجرایی 2 هزار واحد برای نیروهای مسلح آغاز شده است.

وی با اشاره به سایت شهرک شهید همت یک به صورت انبوه سازی و چهار طبقه افزود: با عنایت استاندار کرمان مقرر شد که تعداد طبقات در این سایت کاهش یابد و ساخت و ساز انجام شود و در سایت 108 هکتاری چهار هزار واحد قابل اجرا است که آماده سازی اراضی این محدوده آغاز و قطعه بندی ها مشخص و واگذاری در حدود یکهزار و 100 قطعه از طریق سازندگان واگذار شده و آماده تجهیز کارگاه است.

حافظی ادامه داد: 2 تا سه دامپروری غیرمجاز در این منطقه داشتیم که مقرر شد از این محدوده جمع آوری شود ضمن آنکه ظرفیت واگذاری زمین به آنها را داریم؛ همچنین 22 قطعه تصرفات مردم را شاهد بودیم که ساماندهی آنها به مرور انجام می شود.

وی ابراز داشت: پروژه شهرک شهید همت 2 نیز در وسعت 141 هکتار در شورای عالی شهرسازی طی هفته آینده مطرح و در صورت تصویب به سرعت اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به دیگر پروژه های نهضت ملی مسکن در شهربابک و بافت استان کرمان گفت: واگذاری زمین ها در اسرع وقت در کرمان انجام می شود و در خصوص سایت سیرجان نیز در حال حاضر 504 واحد ساختمانی آماده تحویل داریم که می توانیم واگذاری آنها را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: برای پروژه بلدالامین طی نشستی با حضور استاندار کرمان و رییس سازمان زمین و مسکن مقرر شد که زمین آن تحویل وزارت راه و شهرسازی شود و کار ادامه یابد، نهایی کردن توافق و نحوه تحویل زمین به ما بایستی به سرعت انجام شود تا وقفه پیش آمده در این طرح جبران شود.

حافظی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث تسهیلات بانکی و افتتاح حساب برای واریز مردم 2 موضوع مهم در استان کرمان است.

رتبه 25 کرمان در پرداخت تسهیلات بانکی

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان هم گفت: 48 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن را در استان کرمان شناسایی کردیم که چهار هزار و 300 هکتار از این زمین ها مربوط به شهر کرمان بوده است.

مهدی محمدی افزود: بانک های صادرات، ملت و تجارت وضعیت مناسبی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرهای استان ندارند اما وضعیت مسکن روستایی بهتر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در استان کرمان به رتبه 25 کشور رسیده و این آمار در حالی است که تمامی بانک ها افتی در این حوزه طی چند ماه گذشته داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان تصریح کرد: پروژه بلدالامین پس از 20 ماه هنوز 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد لذا بانک ها بایستی همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

افزایش دو درجه دما در 24 ساعت آینده

625 هزار کودک در غزه از تحصیل بازماندند

نماز جمعه؛ قرارگاه روشنگر سیاست‌ها وارزشهای انقلاب اسلامی

هفته آینده تقاضای مصرف برق به قله می‌رسد

ریزگردها میهمان کرمان می‌شوند

ساعت کاری ادارات کرمان تغییر کرد

بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس به مس رفسنجان پیوستند

جانباختن کودک ٤ ساله کهنوجی بر اثر هاری سگ‌های ولگرد

کرمان رتبه نخست سطح زیرکشت گیلاس و زردآلو را دارد

پیش‌بینی دمای 50 درجه برای چند شهر کرمان

حضور سرزده پزشکیان در کمپ تیم ملی کشتی اعزامی به المپیک

عمیقاً تحت تأثیر پیام دعوت شما قرار گرفته‌ایم

افزایش 4 برابری صادرات محصولات نظامی در 3 سال گذشته

80 درصد از موارد ابتلا به تب دنگی در حد سرماخوردگی است

پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود

ثبت نام بیش از 8 هزار کرمانی در سامانه سماح

مردم تخریب و آسیب به اِلِمان‌های شهر را گزارش دهند

جزئیات فنی حادثه فرود هواپیما در کرمان

بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری و از کامالا هریس حمایت کرد

رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

نکاتی درباره تغذیه در فصل گرما

کم کاری بانک‌ها ازموانع طرح جوانی جمعیت

انتخاب کابینه باید از بهترین‌های اصولگرا و اصلاح طلب باشد

تأمین برق بخش‌های مختلف در گرو مدیریت مصرف است

حمله سنگین هوایی به بندر الحدیده یمن

دستگیری عامل تیراندازی در بم

طرح ویژه نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در فهرج اجرا شد

فروش سهام عدالت به روش غیرمستقیم چگونه است؟

زائران اربعین در کمترین زمان به عراق وارد می‌شوند

دستگیری 3 نفر از متقلبان کنکور

7 توصیه کلیدی در مقابله با پشه آئدس و تب دنگی

خودرو‌های فرسوده بدون ثبت در سامانه نوسازی جریمه می‌شوند

سهم 2 برابری زنان ‌کرمانی در نوبت دوم کنکور سراسری

کلاهبرداری سایبری با سوء استفاده از موضوعات متعدد ایام محرم

واژگونی پژو 4٠5 در جاده بم منجر به فوت ٣ نفر شد

اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی از 23 تیرماه

30 نفر از اعضای شرکت‌های کاغذی دستگیر شدند

حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان غیر غایب در ایام محرم و صفر

حضور پزشکیان در منزل شهید رئیسی

انهدام باند خرابکار مرتبط با معاندین در بوشهر/ بازداشت 4 نفر

ادارات کرمان پنجشنبه 21 تیرماه تعطیل شد

مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب 7 مرداد برگزار می‌شود

پزشکیان: سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر انقلاب مهمترین برنامه کار دولت آینده است

ادارات کدام استان‌ها فردا 21 تیر تعطیل است؟

در دولت نخواهم آمد

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل امام جمعه تبریز شد

کنکور تحت هر شرایطی پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود

چرا زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می کنند؟

برآورده شدن حاجت «عماد مغنیه» در شب شهادت سه ساله امام حسین (ع)

قدردانی پزشکیان از حضور حماسی مردم در انتخابات/تنهایتان نخواهم گذاشت، تنهایم نگذارید