آخرین مطالب

رییس کمیسیون برنامه وبودجه:

رتبه بندی معلمان شامل همه نیروهای اداری و آموزشی خواهد شد فرهنگی

رتبه بندی معلمان شامل همه نیروهای اداری و آموزشی خواهد شد

  بزرگنمایی:
رییس کمیسیون برنامه وبودجه وتلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه بندی معلمان قطعا انجام خواهد شد و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش خواهد بود چراکه در آموزش وپرورش همه معلم هستند و بنا به ضرورت در پست های اداری قرار میگیرند و ممکن است مجدد به معلمی برگردند.

 حمیدرضا حاجی بابایی جمعه در جمع نمایندگان تشکل های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز اظهار کرد: آموزش و پرورش منشا همه خدمات است و میزان رشد یک کشور به اندازه میزان نگاه به این سیستم است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: خرج در آموزش و پرورش خرج برای تولید آنهم از فاخرترین نوع تولید است.
حاجی بابایی به قدم های بزرگی که در آموزش و پرورش انجام شده اشاره کرد و گفت: گلایه فرهنگیان این است که چرا با اینکه ما این کارهای خوب را انجام میدهیم اما آن توجه و رسیدگی مطلوب انجام نمیشود.
وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند که آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است. لذا باید به آموزش و پرورش نگاه دیگری کرد و یک بار دیگر باید آموزش و پرورش را محور اساسی توسعه در کشور بدانیم.
حاجی بابایی بابیان اینکه نگاهش در بودجه ریزی به همه ارکان جامعه است گفت: اگر جایی هم می بینید بنده با حساسیت بحث بودجه آموزش و پرورش را دنبال میکنم بدان معناست که اعتقاد دارم این کار به معنای پول دادن به معلم نیست بلکه خدمت رساندن به همه جامعه است چراکه معلم با سرمایه های مردم یعنی دانش آموزان سروکار دارد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نگاه ها  در ساله های گذشته به آموزش و پرورش گفت: یکی ازاین موارد نگاه خصوصی سازی به آموزش و پرورش است البته این بدان معنا نیست که ما مخالف مدارس غیر دولتی هستیم بلکه این است که دولت باید همه حمایت های خود را از آموزش و پرورش داشته باشد و همه هزینه های آن را تقبل کند.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه معلمین انسانهای نجیب وبا حیایی هستند اما امروزه از تبعیض نگران هستند به شیوه نظام حقوق و پرداخت دستمزد در کشور انتقاد کرد و گفت: این صحبت را در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی این صحبت را با جناب آیت الله رییسی، رییس جمهوری نیز انجام داده است و ایشان نیز پذیرفته است و درحال اصلاح آن هستند 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده حقوق های پایین تا 60درصد افزایش پیدا خواهند کرد گفت: این بدان معناست که خالص دریافتی هیچ کس نباید زیر 5میلیون تومان باشد
رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مالیات بر حقوق کارمندان نیز گفت: به حقوق های بین 5 تا 15 میلیون تومان ده درصد بیشتر مالیات تعلق نخواهد گرفت.
حاجی بابایی گفت: نظام رتبه بندی معلمان قطعا انجام خواهد شد و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش خواهد بود چراکه در آموزش و پرورش همه معلم هستند و بنا به ضرورت در پست های اداری قرار  میگیرند و ممکن است مجدد به معلمی برگردند واین چرخه دایم در حال انجام است.
وزیر اسبق آموزش و پرورش‌ بابیان اینکه جایگاه معلم در همه اعصار و قرون در بین مردم جایگاهی خاص است گفت: ما معلمان باید قدر این نگرش و جایگاه را ابتدا خودمان بدانیم و نباید خدای ناکرده با رفتارهایمان خدشه ای به آن وارد کنیم. 
حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به روند کنونی فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارد گفت: صندوق باید به سمت این برود که نخبگان اقتصادی در این صندوق حضور یابند و به دنبال بورس و سرمایه گذاری در امورات اقتصادی مهمی باشند و معلمان نیز کاملا از نتایج آن بهره مند شوند.
وزیر اسبق آموزش وپرورش‌ بابیان اینکه به این شیوه درمان و خدمات رفاهی معلمان انتقاد دارد گفت: تجربه نشان داده کار آموزش و پرورش‌ درمانگاه و باشگاه داری نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود تا به عنوان مثال بیمه درمانی معلم به نحوی باشد که او هرگاه اراده کرد به هر مکان درمانی مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کند شبیه همان کاری که در دوران وزرات بنده با بیمه طلایی انجام گرفت.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنی ازمقام معظم رهبری که فرمودند کسی که بیمار شد ممکن است غصه درد داشته باشد ولی نباید غصه هزینه وبی پولی را داشته باشد به ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج نیازمند مالی در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: 25هزار میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده ایم.
حاجی بابایی اداره و مدیریت در آموزش و پرورش را نیازمند هنرمندی خاصی دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش و تیم مدیریتی او باید بتواند از همه ظرفیت های قانونی که قانونگذار در اختیار آنها قرارداده برای اداره مطلوب دستگاه عظیم آموزش و پرورش استفاده کند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر هم در دولت وهم مجلس شورای اسلامی اراده قوی برای کمک به فرهنگیان وجوددارد به مسأله همسان سازی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در شرف بازنشستگی هستند خیال شان راحت باشد که همسان سازی همچنان در برنامه وجود دارد و حذف نخواهد شد.
حاجی بابایی بابیان اینکه اعتقاد دارد معلم هرچقدر هم معترض باشد اما هنگامی که درکلاس درس است عاشقانه مشغول به خدمت به تعلیم و تربیت دانش آموزان است گفت: وظیفه همه مسئولین خدمت بی منت به این قشر عزیز و فرهیخته است و خود من نیز با تمام توانم این کار را به جد دنبال خواهم کرد و معلم خط قرمز من است.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی همچنین از عزم جدی مجلس شورای اسلامی و دولت برای ترمیم حقوق همه کارمندان سایر دستگاههای اجرایی هم که از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند اشاره کرد.

در این دیدار، محمد خلیل عسکری ؛مدیرکل آموزش و پرورش فارس و جمعی از نمایندگان تشکل های صنفی فرهنگیان و تعدادی از همکاران فرهنگی به بیان دغدغه ها و مشکلات و خواسته های فرهنگیان پرداختند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت

امام جمعه کرمان: جهان اسلام غزه را در عید فطر از یاد نبرد

رهبر انقلاب: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

تسلیت رئیس جمهور به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد