آخرین مطالب

6 گام دادگستری کل استان کرمان به منظور «مهار تورم و رشد تولید» اجتماعی

6 گام دادگستری کل استان کرمان به منظور «مهار تورم و رشد تولید»

  بزرگنمایی:
- رییس کل دادگستری کرمان گفت: در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و به عنوان مددکار دولت در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای مهار تورم و رشد تولید، دادگستری این استان ۶ گام را طراحی و پیش بینی کرده است.

 به گزارش   نسیم شرق به نقل از ایرنا  بنا بر اعلام  روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی عصر جمعه سیاست های قوه قضاییه را به عنوان مددکار دولت دانست و به بیان جزییات گام های شش گانه این اداره کل در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

گام نخست: استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات ستاد اقتصاد مقاومتی در مسیر حمایت از تولید
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در خصوص اقدامات دادگستری استان در راستای شعار سال، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های ستاد استانی جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی از راهبردهای این دستگاه است و تجربیات بسیار خوبی نیز در این ستاد به منظور حمایت از بخش تولید و صنعت حاصل شده است.
وی ادامه داد: همه ساله مقام معظم رهبری نقشه راه و مسیر حرکت را در قالب یک راهبرد تعیین می‌کنند و در سال‌های اخیر به موضوع اقتصاد در این حوزه توجه ویژه‌ای نیز داشته اند و از این رو در سال جاری که به عنوان سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، همه باید دست به دست هم داده و به عنوان ید واحده در مسیر اجرای فرمان حکومتی رهبر انقلاب اسلامی اقدام کنیم.
وی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی را از مهمترین راهکارهای حمایت از تولید و ایجاد زمینه‌های رشد تولید دانست و تصریح کرد: عزم قاطع دستگاه قضایی به منظور حمایت از تولید بر کسی پوشیده نیست و به یقین تجلی این اراده را می‌توان در جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای صنعتی و اقتصادی، جلوگیری از بیکار شدن کارگران و پیگیری دقیق روند حل مشکلات واحدهای تولیدی تا رسیدن به نتیجه مورد نظر، مشاهده کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال 1401 بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشکیل 152 پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری 40 جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی 198 مصوبه حاصل شده است که در نهایت منجر به جلوگیری از بیکار شدن هفت هزار و 500 کارگر و ایجاد زمینه اشتغال 840 نیروی کار جدید شده است.

گام دوم: حمایت از ریسک مثبت مدیران در حمایت از سرمایه گذاری و تولید اشتغال
رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به این مطلب که به کار مجموعه‌های نظارتی اعتقاد داریم، تصریح کرد: بر مبنای تدبیر در امور و همکاری در جهت منافع مردم، تلاش می‌کنیم که کارها را به سرانجام رسانیم تا مردم از منافع این اقدامات بهره‌مند شوند.
وی ضمن تاکید بر اینکه در کنار اقدامات نظارتی باید اجازه ریسک مثبت به مدیران داده شود، تصریح کرد: در کنار همراهی و پشتیبانی از مدیران برای ریسک مثبت در حوزه‌های مختلف از جمله در جذب اعتبارات و عملکردها، توسعه زمینه اشتغال، ایجاد فرصت‌های جدید و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برخورد با مفاسد نیز باید به طور جدی دنبال شود.
وی تاکید کرد: باید به نحوی اقدام شود که مدیران در مسیر حمایت از تولید، اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم، حمایت دستگاه‌های نظارتی از خود را ببینند و بر این مبنا حرکت و برنامه‌ریزی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که سازمان بازرسی استان کرمان سابقه درخشان و خوبی در برخورد با مفاسد و حمایت از مدیران قانونمند دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی از ظرفیت‌های بسیار خوب دستگاه قضایی برای حفظ منافع مردم و نظام است و از این رو تاکید شده که همواره از ریسک‌های مثبت مدیران برای حل مشکلات حمایت کنند.

گام سوم: همراهی با برنامه‌های ضد تورمی
رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه "به محض اعلام برنامه‌های ضد تورمی از سوی مسوولان اقتصادی در راستای کمک به دولت و برنامه‌های آن برای مهار تورم و رشد تولید، از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نشود"، تاکید کرد: در این راستا تعریفی برای ساعت کار وجود نخواهد داشت و هر فرد در چارچوب وظایف قانونی و اخلاقی خود باید در هر ساعت از شبانه روز آماده ایفای مسوولیت خود باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به شکلی هوشمندانه امسال دو مطلب را در شعار سال گنجانده اند که مکمل یکدیگر هستند و باید به صورت همزمان به آنها توجه شود.
وی تاکید کرد: تعیین شعار "مهار تورم و رشد تولید" برای سال 1402 بیانگر آن است که اگر تورم مهار نشود، به تولید و صادرات خدشه وارد می‌کند و به منظور حمایت از صادرات و تولید، حتما باید به مهار تورم توجه شود.

گام چهارم: توجه به ظرفیت‌های اقتصادی مغفول مانده در استان کرمان
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های معدنی، کشاورزی و صادرات، تاکید کرد: تاکنون بهره گیری‌های گسترده اقتصادی از ظرفیت‌های این استان صورت گرفته به نحوی که می‌توان گفت بخشی از این ظرفیت‌ها در توسعه کشور نیز نقش پیشران را داشته است اما با تمام این وجود ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری نیز وجود دارد که باید بیش از گذشته به آنها توجه شود.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی یادآور شد: به عنوان نمونه، استان کرمان در حوزه تولید فرش، صنایع دستی و مصنوعات مسی، بهره‌مند از حضور هنرمندانی است که کمتر به نقش آنان در توسعه اشتغال‌های خانواده محور و خانوادگی و ایجاد زمینه ارتقای جایگاه اقتصادی استان توجه شده است.
وی اظهاکرد: توسعه زیرساخت‌های حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی از دیگر مواردی هستند که در حوزه اقتصادی استان کمتر به آن توجه شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان از ظرفیت‌های گردشگری استان نیز سخن گفت و تصریح کرد: کرمان به عنوان مهد تمدن و فرهنگ در کشور از ظرفیت‌های گسترده تمدنی و تاریخی بهره‌مند است که اکثریت این آثار بی نظیر هستند و از ظرفیت‌های این حوزه می‌توان بهره گیری‌های گسترده تری داشت.
وی تاکید کرد: به عنوان نمونه، کویر در استان کرمان یک ظرفیت بی نظیر است که می‌توان به یکی از مولدهای توسعه گردشگری و اقتصاد تبدیل شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بر این مبنا، دستگاه قضایی استان با بازنگری در فرصت‌های توسعه اقتصاد و اشتغال و براساس تعامل و هماهنگی تلاش می‌کند که دستگاه‌های مختلف را در حوزه مسوولیت‌های خود به منظور توسعه اقتصادی پویاتر نموده و در این مسیر حمایت‌های قانونی را از فعالیت‌های قانونمند و نوین دستگاه‌ها به انجام برساند.

گام پنجم: توسعه اعتماد به بخش خصوصی و بدنه مردمی اقتصاد
وی، توسعه گفتمان اقتصادی در بین عموم مردم و ایجاد فرهنگ حمایت از تولید را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد مردم پایه می‌تواند روند سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را تسهیل کند و از این رو تلاش می‌شود که ضمن ایجاد نگاه حمایت از تولید در بین مدیران، مردم نیز در این حوزه فعالانه‌تر وارد شوند و دستگاه قضایی در این زمینه نیز همگام و همراه با سایر دستگاه‌ها اقدام خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، حمایت از اتاق‌های بازرگانی و توجه به نقش این اتاق‌ در کنترل و مهار تورم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در شرایط کنونی هر راهبردی در جهت توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار سال صرفا با اعتماد به بخش خصوصی و بدنه مردمی اقتصاد امکان پذیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال هر یک از بخش‌ها از جمله بخش خصوصی، بخش دولتی و عموم مردم وظیفه‌ای برعهده دارند که اگر هر یک رسالت خود را انجام دهند به مرحله اجرایی شدن مهار تورم و رشد تولید خواهیم رسید.
این مسوول قضایی با اشاره به این مطلب که مسیر ریل گذاری اقتصادی استان در مسیر مهار تورم و رشد تولید باید تغییر یابد، اعلام کرد: اصلاح نظام بانکی و کنترل نقدینگی، اصلاح زمینه‌های جذب سرمایه داخلی و خارجی و مواردی از این دست نیز باید در سطح کلان کشور پیگیری و رفع گردد تا فعالان بخش خصوصی به شکلی پویاتر در حوزه توسعه اقتصادی نقش آفرینی کنند.

گام ششم: پای کار آمدن روسا، دادستان‌ها و قضات دادگستری
رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات سراسر استان کرمان بر مبنای اختیارات قانونی خود و با توجه به نقش آفرینی خود در حوزه حفظ حقوق عامه به موضوع حمایت از تولید و اشتغال، مهار تورم و رشد تولید ورود جدی و مطالبه گرانه داشته اند تا سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن در جای جای این استان اجرایی شود.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی به نقش دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم در جامعه اشاره کرد و افزود: حضور و همراهی دادستان‌ها در راستای حفظ حقوق عامه و حمایت از حوزه‌های تولید واشتغال که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، از دیگر ظرفیت‌های بسیار خوب دستگاه قضایی در مسیر خدمت به مردم و تحقق راهبرد "مهار تورم و رشد تولید" به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر لزوم همراهی بدنه دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: تحقق مهار تورم و رشد تولید و نیز نگاه جامع و اولویت دار به موضوعات اقتصادی از سوی قضات و بدنه دستگاه قضایی گام مهمی در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود.

 
 



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

قاتل خاموش جان نخبه مازندرانی و پدرش را گرفت

مسجد شیخ لطف الله، اثری شگفت انگیز از دوران صفویه

خشم بهاری را کنترل کنید

چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟

اهمیت خواب را جدی بگیرید

5 اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار

سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

تصادف در جاده راین - جیرفت 6 مصدوم برجا گذاشت

نجات 6 کودک گرفتار در کوه‌های کرمان

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است