آخرین مطالب

استاندار کرمان: مصرف سوخت استان روزانه 900 هزار لیتر کاهش یافت اقتصادی - اخبار استان کرمان

استاندار کرمان: مصرف سوخت استان روزانه 900 هزار لیتر کاهش یافت

  بزرگنمایی:
استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح کدینگ از هفته قبل در استان کرمان گفت: مصرف سوخت در همین چهار روز نخست شهریور سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر (روزانه ۹۰۰ هزار لیتر) کاهش یافته است.

 محمدمهدی فداکار شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر کشور افزود: کاهش 900 هزار لیتر به میزان روزانه بیش از 30 تریلی نفت کش می شود که به همین میزان مصرف سوخت استان کرمان پایین آمده است.

وی با بیان اینکه یکسری افراد سوخت خود را دپو کرده بودند اما قاچاق سوخت به شدت کنترل خواهد شد، اظهار داشت: کارت های مهاجر در قالب طرح کدینگ سوزانده نمی شود اما مرحله به مرحله از سیستم خارج می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: اجرای این طرح را مفصل به مردم توضیح دادیم و آنان در جریان امور قرار گرفته اند، قوانینی گذاشته شده که مشکل سوخت و قاچاق انشالله در استان کرمان حل شده است.

وی ادامه داد: شرایط شاید هیچوقت ایده آل نشود زیرا ممکن است کسی بخواهد سهمیه بنزین خود را بفروشد اما مشکل کارت های مهاجر رفع شده است.

افزایش رشد اقتصادی کرمان

فداکار گفت: بیش از 1100طرح با اعتبار 27.5 همت طی هفته دولت در استان کرمان افتتاح می شود که رقم بسیار بزرگی است. ضمن آنکه چند پروژه عمدتا در حوزه راهسازی جنوب استان کرمان افتتاح شد.

وی ادامه‌داد: نرخ رشد اقتصادی استان کرمان به برکت معادن همیشه مثبت بوده، حتی سال هایی که وضع اقتصادی کشور مناسب نبود، اما اکنون این نرخ به بیش از چهار درصد رسیده است.

وی یادآور شد: استان کرمان در رتبه 22 تورم کشور قرار دارد یعنی وضعیت تورم 21 استان از ما بالاتر بوده است، برخی استان ها تا 10 درصد از کرمان تورم بیشتری دارند.

استاندار کرمان افزود: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در بهار سال گذشته 31 بود که این رتبه بهار امسال به 16 رسیده و نرخ بیکاری ما سه درصد کاهش یافته و به زیر میانگین کشور رسیده است.

وی ابراز داشت: جذب سرمایه گذاری خارجی استان کرمان با اختلاف زیاد در جایگاه نخست کشور قرار گرفته و این در حالیست که آمار این حوزه از 20 میلیون دلار به 278 میلیون دلار در سال ارتقا یافته و 13 برابر شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم امسال با وجود اقدامات انجام شده این روند ادامه یابد عنوان کرد: استان کرمان در حوزه بهره وری به رتبه دوم کشور رسیده است.

استاندار کرمان گفت: گردشگری کرمان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 79 درصد رشد داشته است و در این زمینه طی مدت یاد شده، بیش از 134 هزار نفر از هتل های استان کرمان شب ها استفاده کردند.

وی اضافه کرد: یک طرح در خصوص اتباع در استان کرمان آغاز شده که اعلامی نیست و اعمالی است و این مشکل حل می‌شود.

انتخابات حوزه‌های کرمان و راور و رفسنجان و انار الکترونیکی برگزار می‌شود

رییس ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه 1251 نفر از استان کرمان در انتخابات پیش رو پیش تبت نام کردند، گفت: از این تعداد 85 درصد مرد و مابقی زن هستند و 14نفر نیز مشمول ماده 19 شده اند.

رحمان جلالی ادامه داد: پس از مرحله پیش ثبت نام مدارک برای تعیین صحت به وزارت علوم، دانشگاه آزاد، سازمان اداری استخدامی، فراجا و دادستانی ارسال‌شده و طی یک ماه این مدارک بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان کرمان پس از دستور وزیر کشور، تشکیل و تا کنون پنج جلسه تشکیل داده است، افزود: انتخابات مجلس دوازدهم در 2حوزه (کرمان و راور) و (رفسنجان و انار) به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

از افزایش سه برابری متقاضیان تا شناخت مردم

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم، تعداد متقاضیان نسبت به ادوار گذشته سه برابر شده است، ابراز داشت: مرحله پیش ثبت نام از موج ثبت نام های فله‌ای، جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به سایر مزایای پیش ثبت نام، گفت: فرصت زیادی از طریق پیش ثبت نام برای بررسی استعلامات و افزایش شناخت مردم نسبت به داوطلبان ایجاد خواهد شد.

نظرات دستگاه های اجرایی برای طرح کلی مهاجرت اخذ شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصلاح قانون اتباع در کمیسیون شورای مجلس تقریبا جمع بندی و به عنوان طرح سازمان ملی مهاجرت نهایی شده و پس از آن به صحن مجلس می رود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: درخواست کردیم که کرمان باوجود اینکه با اتباع درگیر است نظرات خود را در این حوزه اعلام کند، برآورد ما این است که اتباع حدود 300 تا 350 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل دادند.

وی اظهار داشت: این امکان وجود دارد که نظرات دستگاه هایی که بصورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با اتباع هستند، را در این طرح ببینیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین باید سامانه ای راه اندازی شود تا اطلاعات تمامی طرح های مجلس را در آن بارگزاری کنیم تا مدیران استان کرمان در جریان طرح های مجلس قرار گیرند و در این زمینه قانون انتخابات نکاتی بسیار مهم دارد.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شود از وزیر کشور درخواست داریم بخشی از پیشنهادات شورای تامین از وضعیت ما در ارتباط با ازجمله خودروهای تندرو و شوتی در جاده ها و وضعیت ناامنی ها در استان کرمان، را در سطح ملی ببینند.

برخی تقسیمات کشوری را به صلاح کشور نمی‌دانم

پورابراهیمی گفت: برخی بحث های تقسیمات کشوری که اخیرا مطرح شده را در آستانه انتخابات به صلاح کشور نمی دانم که این موارد بایستی در زمان خود کارشناسی و بررسی شود.

وی اضافه کرد: کار مشترکی در حوزه مسکن با همکاری وزارت کشور و راه و شهرسازی با حضور رییس جمهور انجام و حدود 6500 واحد مسکونی در استان کرمان افتتاح شد و این فعالیت مشترک یکی از مطالبات ما در استان کرمان است و باید خلاءها را با استفاده از تصمیمات بین وزارت خانه ای رفع کنیم.

مشکل تصویب همه چیز در مرکز کشور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون برنامه هفتم توسعه مراحل پایانی خود را طی می کند و در کمیسیون اقتصادی بررسی هایی در مورد این قانون انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مباحث استفاده از تصمیمات استانی در موضوعات غیر متمرکز ملی است و یکی از مشکلات ساختاری ما این است که همه‌چیز در مرکز تصویب می شود.

پورابراهیمی افزود: نیروگاه 400 مگاواتی راین یکی از ظرفیت های انرژی خورشیدی کشور محسوب می شود و شاید 9 ماه وقت گذاشتیم و مشکلات این واحد را پیگیری کردیم که در آخرین مرحله به استعلامات زیست محیطی رسیدیم.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست باید خود برای این ظرفیت حامی باشد زیرا نیروگاه های تجدیدپذیر اثرات خوبی برای طبیعت دارد. به این نتیجه رسیدیم که این طرح را در مجلس به تصویب برسانیم زیرا اصلا اثرات زیست محیطی ندارد و در این زمینه از وزارت کشور درخواست همکاری داشتیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: موضوعات اینچنینی باعث شد نشستی با وزیر کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم. همچنین استان کرمان رتبه هشتم سهم تولید ناخالص داخلی را بین استان های کشور دارد و سایر استان های برتر کشور در این حوزه را به کمیسیون اقتصادی دعوت کردیم تا مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به دستگیری گروهک های تروریستی در برخی استان ها گفت: سربازان گمنام امام زمان با انجام یکسری اقدامات تخصصی به این گروهک ها ضربه زدند و این اقدام بزرگ یک خطر بزرگ را از کشور دور کرد.

وی ادامه‌داد: قرار بود که این گروهک ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در گلزار شهدای کرمان به واسطه مرقد مطهر سردار دلها اقدامات خاصی را انجام بدهند که ناکام ماندند و وزیر کشور از آنان قدردانی کرد و وظیفه خودم دانستم در نشست شورای اداری آن را مطرح کنم و پیشنهاد بدهم که از مجاهدت های خاموش این عزیزان امنیتی که موجب اقتدار نظام هستند، در سطح کشور قدردانی شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت