آخرین مطالب

دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند سیاسی

دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

  بزرگنمایی:
دیدار با رهبر معظم انقلاب که با حضور سران اقوام بلوچ و سیستانی به همراه جمعیت گسترده ۲ هزار نفری از مردم و بزرگان شیعه و سنی در چند روز گذشته انجام شد نه‌ تنها نشان داد قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند، بلکه خشم دشمنان و تبلیغات دروغین معاندین را به دنبال داشت.

به گزارش نسیم شرق ، همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند سیستان و بلوچستان منطقه اسلام، منطقه انقلاب، منطقه شهید دادن و منطقه حرکت در راه خداست که معرفی شیوا و رسایی است، گواه این ادعا درهم‌تنیده شدن خون شیعه و سنی در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس گرفته تا دفاع از کیان مرزوبوم و دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از سال 1342 پای اسلام، ایران و انقلاب بوده و از اوایل انقلاب در عرصه‌های مختلف شهید داده‌اند و همچنان شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی می‌کنند.

11 هزار شهید سنی سند پیشتازی اهل‌سنت در دفاع از انقلاب

از شهید سبیل اخلاقی کوچک‌ترین و نوجوان‌ترین شهید دوران دفاع مقدس که با داشتن 11 سال و هفت ماه برای دفاع از خاک وطن مدرسه را رها کرد و راهی جبهه شد تا مولوی عبدالعزیز روحانی شاخص اهل‌سنت، مولوی مصطفی جنگی زهی منادی وحدت ولایی، پندوک برجسته تک‌تیرانداز اهل‌سنت مدافع اسلامی، کریم براهویی مطلق از شهدای ترور، محمد ایوب ریگی (گمشادزهی) از شهدای حادثه میرجاوه، احمد رحمانی فر دیگر شهید اهل‌سنت که بر اثر درگیری با گروهک تروریستی جیش الظلم به شهادت رسید یا مولوی عبدالواحد ریگی امام‌جمعه اهل‌سنت خاش که ربوده شد و به شهادت نائل آمد؛ اینها تنها نمونه‌ای از شهدای اهل‌سنت در دفاع از انقلاب اسلامی و سند وحدت در سیستان و بلوچستان هستند.
در تمام این سال‌ها دشمنان همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه پراکنی برای رسیدن به اهداف شوم خود بوده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند بهره‌گیری از پازل‌های مختلف جنسیتی، قومی و مذهبی، پرورش گروهک‌های تکفیری و تروریستی، هدف قراردادن زن و مرد، کودک و نوجوان از هر قشری هم برایشان اهمیت نداشت چرا که خواسته‌های شوم آنان منافع ملت را زیر پا لگد می‌کرد.
دشمنانی که همواره نمی‌خواهند ملت ایران بویژه در سیستان و بلوچستان که شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند رنگ امنیت و آسایش ببینند و از این باب هرازگاهی به بهانه‌های واهی به دنبال تفرقه پراکنی هستند تا بین مردمان غیور و مرزدار و انقلابی این دیار تشنج ایجاد کنند؛ اما کور خوانده‌اند چرا که مردم ما به انقلابی‌گری و شهیدپروری شناخته شده و اجازه نمی‌دهند دشمنان به اهداف شومشان دست یابند.
علیرضا امینی، مدیرکل اداره آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود 11 هزار شهید اهل‌سنت در کشور خبر داد و گفت: بیشترین پرونده شهدای اهل‌سنت در بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به استان‌های کردستان با 4563 شهید اهل‌سنت، آذربایجان غربی با 3475 شهید اهل‌سنت و کرمانشاه با 1297 شهید سنی است و بعد از آن استان‌های سیستان و بلوچستان با 533 شهید سنی، گلستان با 431 شهید سنی، خراسان رضوی با 218 شهید سنی و هرمزگان با 107 شهید سنی بیشترین شهدای اهل‌سنت را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

اشک درخواست دیدار شیعه و سنی با رهبر دشمنان را سوزاند

با این‌ وجود اما در روزهای اخیر هم پس از اعلام خبر «بشارت دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در 20 شهریور» از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان که مردم ولایت‌مدار این نقطه از ایران اسلامی سر از پای نشناسند و با طی‌کردن کیلومترها راه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی خود را مهیای سفر به تهران کنند تا به دیدار یار نائل شوند، می‌بینیم که دشمنان با تبلیغات دروغین، خود را تسکین دادند و سوختند از اینکه شیعه و سنی با اشک درخواست دیدار رهبرشان را داشتند که چنین چیزی نشان از عمق درک، فهم و تجلی وحدت، انسجام، دلدادگی به اسلام، ایران و انقلاب است.

در آستانه سالگرد اغتشاشات که دشمن از هر دستاویزی برای به آشوب کشیدن کشور و دوباره شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کند یکی از همین دستاویزها اختلافات قومی و مذهبی است که همواره توسط منافقین و خائنان داخلی در جریان بوده و در تلاش‌اند که آرامش مردم را برهم بزنند.

اما بر خلاف تبلیغات منفی رسانه‌های معاند، سران شاخص اقوام بلوچ به همراه جمعیت گسترده چند هزار نفری از مردم و بزرگان شیعه و سنی و فارس و بلوچ در 20 شهریورماه به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.

سران و معتمدان شاخص از طوایف بزرگ شهنازی، گمشادزهی، ریگی، نارویی، کرد و بزرگان اقوام فارس و مناطق بلوچستان و مَکُران زمین در نشست باشکوه وحدت با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

مردم خود را از نظام و رهبری جدا نمی دانند

بزرگ و ریش سفید طایفه شهنوازی خاش با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان با خوشحالی به دیدار رهبری رفتند، گفت: هدف از این دیدار پیگیری مطالبات مردم بود، مردم ما خود را از نظام و رهبری جدا نمی دانند و شیعه و سنی و فارس و بلوچ در کنار هم به زندگی مسالمت آمیز خود ادامه می دهند.

سردار خوبیار شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسیر همه مردم ایران و منطقه سیستان و بلوچستان، تقریب و حفظ وحدت، اخوت و برادری و همبستگی و تلاش برای برقراری امنیت ملی است و مقام معظم رهبری نیز هم موضوعات را یادآوری کردند.

وی ادامه داد: ما آب و خاک خودمان را دوست داریم و دشمن هم بدانند که محبت و دوستی رهبر انقلاب در قلب شیعه و سنی و فارس و بلوچ است.

برای جاهلان عنود و دشمنان انقلاب اسلامی، مذهب و قومیت بهانه‌ای بیش نیست آنها با هر انسان آزاده‌ای که گفتار و کردارش در جهت تقویت حق و برملاکردن ذات پلیدشان باشد، دشمنی می‌ورزند. چه اهل‌سنت باشد، چه شیعه؛ چه بلوچ باشد، چه فارس؛ چه روحانی جهادی شیعه در حرم امام رضا (ع) باشد و چه امام‌جمعه اهل‌سنت در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان


دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

دیدار با رهبری آرزوی دیرینه مردم سیستان و بلوچستان

مهدی خان بامری از دیگر بزرگان قوم بلوچ بیان کرد: شیعه و سنی و فارس و بلوچ سالهاست در این منطقه با هم محبت و الفت، برادری و زندگی مسالمت آمیزی داشته اند و هم اینک نیز بعد از گذشت سالها همان رویه را ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: دیدار با رهبری از آرزوهای دیرینه مردم سیستان و بلوچستان بود، خوشحالیم که در کنار اقشار مختلف مردم استان به دیدار ایشان رفتیم و از رهنمودهای ارزشمند معظم له بهره بردیم.

قوم بلوچ دوستدار ایران اسلامی

یکی دیگر از سران بلوچ در سیستان و بلوچستان گفت: قوم بلوچ دوستدار کشور اسلامی ایران هستند و هیچگاه به این آب و خاک پشت نمی کنند و در صف مبارزه با بیگانگان و متجاوزان مرزی جان خود را نثار می کنند.

سردار شهبیک نارویی از بزرگان بلوچ در شهرستان بمپور سیستان و بلوچستان که اخیراً به همراه مردم استان به دیدار رهبری رفته و در هفته دولت به دیدار رییس‌جمهور کشورمان رفته، طی یک فایل صوتی در واکنش به تخریب کنندگان خود بیان کرد: مسوولان در راس امور هستند و باید به نحوی با آنان ارتباط داشته باشیم و دردهای مردم را به دولتمردان منتقل کنیم تا تدابیر لازم را برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: من به نوبه خودم، دیدار با مسوولان کشور، که در شرایط کنونی زمام امور دست آنهاست، را جرم نمی دانم و به افرادیکه نسبت به من و سایر بزرگان و علما فحاشی کرده‌اند، اعلام می کنم، ما همچنان برادر و خیرخواه شما هستیم.

این سرطایفه بلوچ اظهار کرد: مردم بلوچ به عهد خود وفادارند و در راه حفظ وطن شجاعانه در صحنه مبارزه با بیگانگان حضور پیدا می کنند، بنابراین من هم از همین قشر بوده و آماده جانفشانی در راه وطن هستم.


دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

بازخوردهای یک دیدار شیرین

مولوی یوسف گرگیچ از علمای اهل‌سنت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از دیدار مجدد رهبر انقلاب بسیار خوشحال هستم، افزود: این بار به همراه خانواده برای بیعت با ولی‌امر مسلمین در این جمع که شماری از مردم خونگرم سیستان و بلوچستان هم حضور پیدا کردند، حاضر شدم و شوقی وصف‌نشدنی دارم که نمی‌توانم آن را بیان کنم.

وی ادامه داد: قبل از آغاز فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان یک شهروند اهل‌سنت سلام مردم سیستان و بلوچستان و خانواده معظم شهدا را به محضر ایشان رساندم و در ادامه درخواست چفیه ایشان را کردم که این آرزوی ما محقق شد و تیم حفاظتی بیت رهبر معظم انقلاب مشخصات بنده را گرفتند و اعلام کردند که علاوه بر چفیه، هدایای معنوی نیز از سوی رهبر معظم انقلاب برای ما ارسال خواهند کرد.

مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب چراغ راه هدایت و راهگشای توسعه

معتمد طایفه دورازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از خواسته‌های دیرین مردم سیستان و بلوچستان این بود که عرض ارادت خدمت رهبر معظم انقلاب داشته باشند و از نزدیک ایشان را زیارت و از بیانات معظم له بهره‌مند شوند که این مهم محقق شد و ما سپاسگزار هستیم.

حاجی بارانی درازهی افزود: رهبر معظم انقلاب بر وحدت و یکپارچگی مردم و مذاهب تأکید فراوان داشتند که این توصیه به نفع ملت ایران است، اگر وحدت و یکپارچگی همیشگی باشد دشمنان در اجرای اهداف شومشان شکست‌خورده هستند.

وی تأکید کرد: کسی که امنیت و وحدت ملی را خدشه‌دار می‌کند قطعاً دشمن ملت به شمار می‌رود چرا که امنیت آرامش و آسایش برای ما مهم است و این امر در سایه وحدت، همبستگی و همدلی رخ می‌دهد.

معتمد طایفه دُرازهی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر کوتاهی در اجرای مصوبات دهه 80، گفت: این مصوبات راهگشای توسعه سیستان و بلوچستان بود که اگر مسوولان امر به‌درستی و به‌موقع در اجرای آن همت می‌کردند وضعیت کنونی استان به‌مراتب بهتر از امروز بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه برای توسعه سیستان و بلوچستان تأکید داشته و دارند، مسوولان باید عزم خود را جذب کنند، کسانی که صاحب پست و منصب در دهه 80 و 90 بودند به‌درستی و به‌موقع ایفای نقش نکردند و کوتاهی کردند؛ اما در دولت سیزدهم شرایط فرق کرده و خواسته ما رسیدن به این مصوبات است تا استان متحول شود.


دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف پراکنی است در این میان از مسائل قومی مذهبی جنسیتی سو استفاده می‌کند ما باید هوشیار آگاه و بصیر باشیم تا با اتحاد و همبستگی خود نقشه دشمنان را نقشه بر آب کنیم ملت ایران ملتی یکپارچه است و در کنار هم‌سال‌ها زندگی کرده‌اند و اجازه نمی‌دهیم دشمنان به آن تعرض کنند.

دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی توطئه دشمن

امام‌جمعه دهستان کافه بلوچی شهرستان سرباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان، بیان کرد: دشمن وحدت و امنیت ملی را هدف گرفته و این یک واقعیت به شمار می‌رود که راهکار مقابله با آن بیداری و هوشیاری ملت و مسوولان در عمل است که در این صورت همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مولوی عبدالواحد توحیدی پور شیرانزهی با اختلافات قومی و مذهبی خطرناک‌ترین و مهلک‌ترین سیاست دشمنان است، افزود: باید همچون همیشه اتحاد، همدلی و برادری خود را حفظ کرده و با هوشیاری مراقب باشیم تا این وحدت ملی حفظ شود؛ زیرا در این صورت سیاست دشمن طبق روال نقش‌برآب است.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان ولایت‌مدار بوده و کارنامه درخشانی در این زمینه دارند؛ مردم بلوچ نیز وطن‌دوست، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و باشهامت هستند و اجازه نمی‌دهند دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

به گفته این سر طایفه؛ سخنان رهبر انقلاب چراغ راه هدایت است، همان‌طور که معظم له فرمودند اگر به مصوبات سفر اوایل دهه 80 به سیستان و بلوچستان توجه می‌شود امروز دچار بی‌توجهی و غفلت نبودیم و چهره امروز استان متفاوت بود؛ مسوولان باید این کم‌کاری‌ها را جبران و با تلاش و جدیت بیشتر امورات را انجام دهند.

توصیه‌های رهبری برای مسوولان منشأ خیروبرکت

معتمد طایفه مرادزهی خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محرومیت‌های سیستان و بلوچستان در 44 سال اخیر نتیجه کم‌توجهی برخی دولتمردان بوده، اما خدمات انجام شده در مقایسه با دولت طاغوتی تفاوت چشمگیری داشته و قابل‌تقدیر است.

سردار عبدالعزیز مرادزهی تصریح کرد: دولت سیزدهم به وعده‌های داده شده، عمل کرده و هم اکنون در بخش‌های مختلف خدمات دولت قابل‌لمس است.

وی گفت: در پیگیری مطالبات مردم از رهبر معظم انقلاب تقاضا داریم، صدای این مردم را به گوش مسوولان برسانند و برای کاهش دغدغه‌های مردم تدبیر شود.

این سر طایفه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای است، بیان کرد: مردم منطقه ما دوستدار نظام و رهبری هستند و برای ایشان احترام زیادی قائل هستند.

سردار مرادزهی افزود: به‌طورقطع تذکرات رهبر معظم انقلاب به دولتمردان گره‌گشا و تأثیرگذار است و توسعه همه‌جانبه سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند.


وحدت و هوشیاری مردم عامل ناکامی دشمنان

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی باقوت و قدرت جاری و ساری است، گفت: مردم ایران آگاه و بصیر بوده و اجازه نمی‌دهند توطئه‌های دشمن به سرانجام برسد.

مولوی عبدالصمد ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: معظم له قبل از انقلاب در این استان حضور داشتند و ارتباط محبت‌آمیزی با عموم مردم و علمای منطقه برقرار کرده بودند.

وی با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان باقوت و قدرت جاری و ساری است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از بطن مردم و مردمی است، مردم ایران آگاه و بصیر هستند، در تمامی صحنه‌ها از انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا دفاع کرده و خواهند کرده و اجازه نمی‌دهند توطئه‌های دشمن به سرانجام برسد.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های دشمن زیاد و به‌شدت در حال فعالیت هستند، ادامه داد: دشمنان در پی ایجاد تفرقه برای رسیدن به اهداف شومشان هستند در این زمینه از امکانات و تبلیغات مختلف بهره‌گیری می‌کنند چرا که چشم دیدن وحدت و قدرت مردم را ندارند.

وی تأکید کرد: دشمنان تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بین اقوام و مذاهب اسلامی جدایی بیندازند؛ اما با هوشیاری و بیداری ملت هیچ‌گاه نتوانستند به اهداف شومشان دست یابند.


دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

تزریق امید به جامعه به عمل به منویات رهبر معظم انقلاب

سر طایفه کُرد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب و خدمت صادقانه به رضایت‌مندی مردم و امیدآفرینی در جامعه کمک می‌کند، گفت: همان‌طور که ایشان فرمودند اگر به مصوبات سفر اوایل دهه 80 به سیستان و بلوچستان توجه می‌شد و دولت‌ها در این زمینه غفلت نمی‌کردند، چهره امروز استان متفاوت‌تر بود.

محمدنبی کُرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی 2 هدف اساسی و جدی دشمن است، بیان کرد: بیش از 40 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان از ابتدا تاکنون در صدد ضربه‌زدن به این نظام و انقلاب بوده‌اند؛ اما همراهی مردم با ولایت و عشق و علاقه آنان به این خاک و مرزوبوم باعث شده تا همچنان در تمامی صحنه‌ها پای‌کار باشند و نقشه دشمنان نقش‌برآب شود.

وی با بیان اینکه لازم است مسوولان باهمت مضاعف در پی حل مشکلات باشند، افزود: شاخص‌های اقتدار آمریکا خصوصاً در زمینه اقتصاد رو به افول بوده و به‌زانو افتاده است، وحدت و یکپارچگی ملت ایران، آمریکا را به افول کشانده و همان‌طور که در هشت سال جنگ تحمیلی تمامی کشورها بر علیه ایران بودند و شکست خوردند، اکنون نیز دشمنان نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.


سر طایفه کُرد با بیان اینکه رهبر انقلاب در دوران تبعیدشان به ایرانشهر با مردم این خطه و دردهای آنها از نزدیک آشنا شده بودند، ادامه داد: شیعه و سنی این خطه از کشور همواره پای‌کار نظام و انقلاب بوده و در راستای رسیدن به اهداف والای انقلاب این اخوت و وحدت را دوصد چندان خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه عمل‌کردن به توصیه‌های معظم له و انجام خدمات صادقانه به رضایت‌مندی مردم و امیدآفرینی در جامعه کمک می‌کند، گفت: همان‌طور که ایشان فرمودند اگر به مصوبات سفر اوایل دهه 80 به سیستان و بلوچستان توجه می‌شود امروز دچار بی‌توجهی و غفلت نبودیم و چهره امروز استان متفاوت بود؛ مسئولان نباید بگذارند طرح‌ها و پروژه‌ها بر روی زمین بماند همت خود را مضاعف و اطلاعت از معظم له داشته باشند.

کُرد با تأکید بر این مطلب که وضع فعلی سیستان و بلوچستان با قبل از انقلاب غیرقابل‌مقایسه است، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب هیچ امکانات رفاهی وجود نداشت آب، برق، جاده، تلفن و... از هیچ امکاناتی برخوردار نبودیم؛ اما امروز به برکت انقلاب از هیچ به همه چیز دست‌یافته‌ایم و حرف‌ها برای گفتن داریم.

دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

امنیت ملی، خط‌قرمز

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان مرزی میرجاوه با بیان اینکه امنیت ملی و آرامش خط‌قرمز ماست، گفت: تبلیغات دروغین معاندین و بیگانگان راه به جایی نمی‌برد، مردم پای ولایت هستند و دیدار پرشور مردم با رهبر انقلاب نقشه دشمنان را نقش‌برآب کرد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب و بیان این مطلب از زبان گویا و شیوای رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "اگر به مصوبات سفر اوایل دهه 80 به سیستان و بلوچستان توجه می‌شد امروز دچار بی‌توجهی و غفلت به استان نبودیم و چهره امروز استان متفاوت بود"، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب خود روزگاری در سیستان و بلوچستان حضور داشتند و به‌خوبی از وضعیت مردم این استان باخبر هستند.

وی افزود: اگر به فرامین گوهربار ولی‌امر مسلمین به‌درستی توجه و عمل می‌شد نه‌تنها در این استان بلکه در هیچ نقطه از کشور مشکلی رخ نمی‌داد، با این‌ وجود بیان این مطلب از سوی ایشان نشان از اهمیت و توجه معظم له به سیستان و بلوچستان دارد که می‌طلبد مسوولان و متولیان در اجرای کارها، همت خود را مضاعف کنند و به فرامین رهبری گوش بسپارند.

این عالم اهل‌سنت با تأکید بر این مطلب که در گذشته کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌هایی رخ‌داده که رفع آنها نیازمند پیگیری و همت والای متولیان امر است، تصریح کرد: مدیران باید قاسم وار، حسینی وار و جهادگونه پای‌کار باشند و در میدان عمل بیایند، سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیر و زیادی دارد که بهره‌مندی از معادن، مرز و دریا تنها بخشی از آنهاست و باید برای آبادانی این استان از نعمت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این دیدار علاوه بر اینکه نشان داد علاقه مردم به ولایت‌فقیه و بالعکس دوطرفه است، نقشه دشمنان را نقش‌برآب کرد، افزون بر آن تلنگری برای مسئولان بود تا بیشتر از قبل پای‌کار باشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان مرزی میرجاوه با بیان اینکه باید هوشیار و مراقب باشیم تا همواره توطئه دشمنان خنثی شود، گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند مردم این استان همواره پای‌کار نظام و انقلاب هستند.

مولوی ریگیان پور اظهار کرد: امنیت ملی و آرامش خط‌قرمز ماست، خاک کشور برای اهل‌سنت، حکم ناموس را دارد و باید با هوشیاری از امنیت کشور که زیربنای هر عملی است، صیانت کنیم؛ براین‌اساس تبلیغات دروغین معاندین و بیگانگان راه به جایی نمی‌برد، مردم پای ولایت هستند و هر کس امنیت ملی را تهدید کند دشمن ملت است و برای دشمن کار می‌کند.

بیانات رهبری کلیدواژه پیشرفت سیستان و بلوچستان

امام‌جمعه اهل‌سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیانات صریح و دلسوزانه رهبری کلیدواژه پیشرفت و آبادانی منطقه بوده و بایستی روند کارهای اجرایی و جهادی در این استان شتاب گیرد.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خیرخواه و دلسوز همه آحاد جامعه بوده و تذکرات ایشان به دولتمردان سبب گره‌گشایی در امور می‌شود.

وی اظهار کرد: در موضوعات مختلف کم‌کاری و کوتاهی‌های بسیاری وجود دارد، بنابراین توصیه‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان به بهبود امور کمک می‌کند و از مسوولان انتظار می‌رود با جدیت بیشتری به مردم خدمت کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت خاش ادامه داد: رسیدگی به مطالبات مردم و پذیرفتن گلایه‌مندی‌ها و انتقادات یقیناً تحول‌آفرین بوده و در روند پرشتاب خدمت‌رسانی به مردم تأثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های قبل و بعد از انقلاب با دردهای مردم آشنایی دارند، بنابراین عمل‌کردن به توصیه‌های ایشان و انجام خدمات صادقانه به رضایت‌مندی مردم و امیدآفرینی در جامعه کمک می‌کند.


دیدگاه بزرگان بلوچستان درباره دیدار با رهبری؛ قوم بلوچ به این آب‌وخاک پشت نمی‌کند

عشق به رهبری با خون قومیت‌های مختلف ایرانی درآمیخته

امام‌جمعه اهل‌سنت هامون در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب بیان کرد: این دیدار چهره‌به‌چهره در این برهه حساس که دشمنان نظام و انقلاب، یکدلی مردم استان را نشانه رفته‌اند؛ سبب الفت و شادی دل‌ها شد.

مولوی عبداله حسن زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وقت آن فرارسیده که دشمنان بدانند در این نظام، شیعه و سنی تا پای جان، مدافع آرمان‌های انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: عشق به رهبری با خون قومیت‌های مختلف ایرانی درآمیخته چرا که؛ ایشان مهربانانه به‌مانند یک پدر، در مقابل هجمه‌های بی‌نهایت دشمنان، از ملت خویش محافظت کرده و امنیت را به آنها هدیه می‌دهند.

 20 شهریورماه سال 1402 تاریخی که برای همیشه در تقویم سیستان و بلوچستان ماندگار شد، در این روز هزاران نفر از مردم استان پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی و حتی دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها به دیداری مشرف شدند که برای مردم سیستان و بلوچستان آرزوی بزرگی بود که برآورده شد، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی که سال‌هاست مردم ایمن دیدار در انتظار آن هستند.

20 شهریورماه 1402 حسینیه امام خمینی مملو از مردمان شیعه و سنی از دیار نخل و آفتاب بود مردمی که همه به انتظار دیدار رهبر خودسر از پا نمی‌شناختند و همه چشم‌ها خیره به جایگاه بود تا جمال یار را ببینند آنگاه همه مشتاقانه از دیدار رهبری اشک شوق در چشمانشان حلقه‌زده بود و با شعارهای جانم فدای رهبر، شیعه و سنی آمده به عشق رهبر آمده ابراز علاقه خود را از دیدار حضرت ماه به نمایش گذاشتند


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت

امام جمعه کرمان: جهان اسلام غزه را در عید فطر از یاد نبرد

رهبر انقلاب: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

تسلیت رئیس جمهور به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد