آخرین مطالب

روز چهارم طوفان الاقصی؛ غزه زیر آتش و محاصره سیاسی

روز چهارم طوفان الاقصی؛ غزه زیر آتش و محاصره

  بزرگنمایی:
رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش نسیم شرق، در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد امروز سه‌شنبه شهید شدند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعید الطویل و محمد صبح که بر اثر هدف قرار گرفتن هواپیماهای اشغالگر هنگام پوشش خبری تخلیه یکی از ساختمان‌های در معرض تهدید بمباران در غرب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

این در حالی است که همکار دیگرشان هشام النواجحه نیز که در کنار آنها بود و به شدت زخمی شده بود پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

معروف تاکید کرد که جنایت اشغالگران علیه این شهیدان یک ترور عمدی بوده است، زیرا آنها تجهیزات ایمنی و لباس خبرنگاری به عنوان روزنامه نگار را به تن داشتند و هواپیماهای اشغالگر می‌توانستند این را ببینند.

وی افزود: ما ساعاتی پیش، پس از اخطار درباره تخلیه ده‌ها ستاد رسانه‌ای، نسبت به نیت تجاوزکارانه اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها هشدار دادیم.

وی ادامه داد: «مسلم شده است که رفتار جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران در هر تجاوزی و هدف قرار دادن عمدی مستقیم خبرنگاران و رسانه‌ها تکرار خواهد شد و شاهدان جنایت و چشمان حقیقت را از بین می‌برند درحالی که تمام دنیا از طریق دوربین‌ها و پوشش‌هایشان قتل عام‌های اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع ما را می‌بینند.»

در این راستا الجزیره تصاویری از اثرات بمباران صهیونیست‌ها را پخش کرد که نشان می‌دهد که برج مسکونی در غرب شهر غزه هدف قرار داده شده و تعدادی از خبرنگاران شهید و زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در غزه جراحات وارده را شدید توصیف کرد و گفت که برخی از چهره‌ها از بین رفته و غیرقابل تشخیص بودند که باعث شد برخی خبرنگاران برای شناسایی اجساد، تصاویری از جلیقه‌های ضد گلوله قربانیان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

تصاویر الجزیره یونیفورم خبرنگاران را آغشته به خون نشان می‌داد و روزنامه‌نگاران در حال گریه و دعا برای همکاران خود که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به زمین افتاده‌اند، دعا می‌کردند.

خبرنگار المیادین از شهادت کودکی فلسطینی در جریان بمباران اشغالگران که یکی از منازل فلسطینی‌ها را در رفح هدف گرفتند، خبر داد.

همسر سخنگوی جنبش جهاد به شهادت رسید

امروز سه شنبه شهروند هدیل برکه همسر مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسید. منابع محلی گزارش دادند که همسر البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی پس از بمبران خانه خانواده وی در بنی سهیلا، در جنوب نوار غزه، جان باخت.

دو شهید در حمله صهیونیست‌ها به جبالیا

سحرگاه سه‌شنبه در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ فلسطینی در جبالیا در شمال نوار غزه، دو شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای در جبالیا متعلق به خانواده دحلان را هدف قرار داد که منجر به شهادت دو شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین سه خانه دیگر را هدف قرار دادند و آنها را به طور کامل ویران کردند، اولی متعلق به خانواده الحسن در منطقه النصر در شهر غزه، دومی متعلق به خانواده جنین در نزدیکی استادیوم یرموک در مرکز غزه و سومی به خانواده سرحان در شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس تعلق داشت.

شهادت یک زن در حمله صهیونیست‌ها در دیرالبلح و بمباران 4 آمبولانس در عبسان

بامداد سه شنبه یک زن در حمله رژیم صهیونیستی به منزلش در دیرالبلح نوار غزه به شهادت رسید.

خبرنگار سما گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای را در منطقه الحدبه در دیرالبلح هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان الاقصی منتقل شدند.

به گفته منابع، همچنین شهروند لؤی علوان «ابومحمد» و همسرش ام محمد الکرد در هدف قرار دادن ساختمان السعد در دیرالبلح به شهادت رسیدند.

همچنین تعدادی از شهروندان در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای متعلق به خانواده قدیح در شهر عبسان الکبیره در شرق استان خان یونس زخمی شدند.

بمباران یک برج مسکونی، دو مسجد و دو خانه در غزه

بامداد روز سه شنبه، جنگنده‌های رژیم اشغالگر چندین هدف از جمله یک برج مسکونی، دو مسجد، دو خانه و یک قبرستان را در نوار غزه بمباران کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج البدرساوی در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را پس از هدف گیری با موشک‌های هشدار دهنده از یک هواپیمای شناسایی بمباران کردند و این جنگنده‌ها همچنین دو خانه را در شهر رفح در جنوب غزه بمباران کرد که منجر به نابودی کامل آنها شد.

به عنوان بخشی از هدف قرار دادن مساجد، هواپیماهای اشغالگر مسجد احمد یاسین در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و همچنین مسجد ابوجنب در شرق خان یونس را هدف قرار دادند.

شاهدان توضیح دادند که جنگنده‌های صهیونیست چندین حمله را در مجاورت قبرستان شرقی در شرق شهر غزه انجام دادند.

رژیم صهیونیستی چهار آمبولانس را که برای انتقال مجروحان در منطقه عبسان الکبیره حضور داشتند، بمباران کرد.

قتل عام جدید در بیت لاهیا: 14 شهید از خانواده المدهون

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدام به کشتار خانواده المدهون کردند که منجر به شهادت حداقل 14 نفر شد.

منابع محلی به خبرنگار فلسطین الیوم گفتند که هواپیماهای اشغالگر خانه دو برادر محمد و احمد اکرم المدهون را بمباران کردند که منجر به شهادت 14 نفر از اعضای خانواده شد. این در حالی است که پدرشان اکرم موسی المدهون، مادر و دو برادرشان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2021 در بمباران خانه‌ای در کنار خانه‌شان به شهادت رسیدند.

شهادت هشت شهروند در خان یونس که اکثرشان کودک بودند

هشت شهروند که بیشتر آنها کودک بودند، شامگاه دوشنبه در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

وزارت بهداشت غزه در آخرین به روز رسانی آمار تلفات تجاوزات صهیونیست‌ها به باریکه غزه اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکنون 687 شهید شامل 140 کودک و 105 زن و 3800 زخمی برجای گذاشته است و احتمال افزایش تعداد شهدا و مجروحان به دلیل بمباران مداوم وجود دارد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در آماری اعلام کرد: در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه و کرانه باختری 704 تن شهید و حدود 3900 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

حملات بی‌امان صهیونیست‌ها در حالی ادامه دارد که یسرائیل کاتس، وزیر زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد دستور قطع فوری آب نوار غزه را صادر کرده است. او با علم به اینکه در نتیجه حملات چند روز گذشته و قطع برق غزه توسط صهیونیست‌ها مناطق وسیعی از نوار غزه در تاریکی مطلق به سر می‌برد، این دستور را صادر کرده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی منجر به نابودی ساختمان‌های دانشگاهی در غزه شده است. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در شهرک حمد در غرب خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند.

در همین حال خبر می‌رسد، بمباران رژیم صهیونیستی به اطراف مجتمع پزشکی الشفا در غزه نیز رسیده است.

حملات موشکی مقاومت به غلاف غزه

گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد، شهرک‌های غلاف غزه را با ده‌ها موشک در واکنش به تجاوز به غیرنظامیان غزه هدف قرار دادیم.

در این راستا شبکه المیادین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های غلاف غزه (اطراف غزه) خبر داد. آژیرهای خطر در کیسوفیم و العین الثالثه به صدا درآمدند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، وزیران با درخواست وزیر جنگ برای فراخواندن 360 سرباز نیروی ذخیره موافقت کردند.

شکایت شهرک‌نشینان سدیروت از نبود آب و برق

رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند، شهرک‌ نشینان سدیروت از نابودی زیرساخت‌ها و قطعی برق و کم آبی و نبود مواد غذایی شکایت دارند.

درگیری‌های مسلحانه در غلاف غزه و اعزام نیرو و تجهیزات توسط صهیونیست‌ها به مرز غزه

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند که پس از نفوذ اعضای حماس به منطقه کفار سعد در نوار غزه، درگیری‌های مسلحانه آغاز شد.

رسانه‌ها گزارش دادند که اعضای حماس برای مانع تراشی در مسیر نیروهای صهیونیست منطقه سعد را با خمپاره گلوله باران کردند. به گفته این رسانه‌ها، بالگردهای نظامی صهیونیست‌ها نیز برای پشتیبانی از اشغالگران وارد درگیری در چهارراه سعد شدند و گلوله باران خمپاره همچنان ادامه دارد.

منابع عبری گزارش دادند که پس از نفوذ رزمندگان مقاومت به شهرک‌ها و درگیری‌ها، دستوراتی به شهرک نشینان در کفار سعد در غلاف غزه داده شد که در پناهگاه‌ها بمانند.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید، تجهیزات نظامی بسیاری را به غلاف غزه گسیل کرده است. نظامیان بی‌شماری نیز در مرزهای مشترک با غزه مستقر هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: به واسطه تانک‌ها دیواری آهنین در منطقه حائل با غزه ایجاد کرده‌ایم و هر که به آن نزدیک شود، کشته خواهد شد.

عملیات نفوذ موفقیت آمیز گردان‌های قدس- تیپ طولکرم در شهرک عیناف

گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تیپ طولکرم دست به عملیات نفوذی قهرمانانه در داخل شهرک عیناف زد و در جریان آن برج نظامی در شهرک مذکور مورد حمله قرار گرفت و به طور کامل به تصرف مبارزان این گروه درآمد. طبق بیانیه تیپ طولکرم تعدادی از شهرک نشینان نیز هدف قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

گردان‌های قدس - تیپ طولکرم اعلام کرد: «در نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی و در برابر تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم صبور ما در غزه با استواری، قهرمانی و رستگاری، تیپ طولکرم تصمیم به تشدید عملیات نظامی خود علیه اسرائیل گرفت.

گردان‌های قدس در ادامه بیانیه خود آورده است: «به یاری خداوند و در یک عملیات کیفی که از قبل آماده شده بود، یکی از گروه‌های تهاجمی ما توانست عملیات نفوذ موفقیت‌آمیزی را به شهرک عیناف انجام دهد و به نیروهای نظامی صهیونیست حمله کرد. برج نظامی در شهرک تحت کنترل مبارزان ما درآمد. تعدادی از شهرک نشینان را هدف قرار دادیم و مستقیماً یکی از آنها کشته و تعدادی زخمی شدند.»

این گردان‌ها افزود: مجاهدان ما برای ایجاد رعب و وحشت و پوشش عقب نشینی نیروهایمان آژیر خطر را به صدا درآوردند و گروه‌های دیگر نیز برای تامین خروج امن گروه مذکور عملیات تیراندازی و هدف گیری شدید را در شهرک انجام دادند.

ارتش اشغالگر: در یک شب حدود 200 هدف را بمباران کردیم

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ما شب گذشته حدود 200 هدف را در حومه الرمال و در خان یونس بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به اینکه «عملیات نفوذ به شهرک سعد در نزدیکی غلاف غزه خاتمه یافته»، مدعی شد: «تمام منطقه اطراف نوار غزه را تحت کنترل گرفته‌ایم و دیگر درگیری با شبه‌نظامیان فلسطینی در مرز با نوار غزه وجود ندارد.»

قایق‌های صهیونیست سواحل غزه را بمباران کردند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که قایق‌های مسلح رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه سواحل غزه را با موشک بمباران کردند. بمباران از سمت دریا همزمان با حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه بود.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت

امام جمعه کرمان: جهان اسلام غزه را در عید فطر از یاد نبرد

رهبر انقلاب: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

تسلیت رئیس جمهور به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد