آخرین مطالب

ایران با شعار «هر فلسطینی یک رای» در صحنه حمایت از مظلومان باقی می ماند سیاسی

ایران با شعار «هر فلسطینی یک رای» در صحنه حمایت از مظلومان باقی می ماند

  بزرگنمایی:
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ملت ایران بر اساس مبانی اعتقادی‌شان ۴۴ سال است در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین هستند و به دنیا می‌گوییم به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان با شعار «هر فلسطینی یک رای» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.

به گزارش نسیم شرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه 21 مهر 1402 تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره برگزاری راهپیمایی شکرانه پیروزی مبارزان فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی پیش از برگزاری نماز جمعه امروز گفت: این حادثه بین‌المللی جهان اسلام از زمان آغاز اشغال فلسطین نه کم نظیر بلکه بی‌نظیر بوده است؛ سنگ کجا موشک و پهپاد و چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیست‌ها کجا؟ همه چیز عوض شده و معادلات بین‌المللی تغییر کرده است و هیچ تردیدی نداشته باشید که این شرایط قصه را به آن سمت می‌برد که مقام معظم رهبری فرمود اسرائیل 25 سال دیگرش را نخواهد دید.

وی تاکید کرد: آنچه مقاومت انجام داد، از جهت حقوقی یک دفاع مشروع است؛ صهیونیست‌ها 70 سال است که در حال کشتن اطفال و زنان و آواره کردن انسانها هستند، آیا می خواهند که فلسطینیان دست رو دست بگذارند؟ این اقدام یک دفاع مشروع است و ملت ایران پیشانی و دست و بازوی این قهرمان مقاوم را می‌بوسد. کسی که باد بذر می‌کند، طوفان هم برداشت می‌کند و آن همه حمایت این عکس‌العمل را نیز در پی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است؛ آب را به روی مردم غزه بسته‌اند، برق غزه را قطع کردند و 1200 آدم را کشته‌اند؛ اگر بخواهند به این جنایات ادامه دهند، تردید نداشته‌ باشند که سیلی‌های محکم‌تری خواهند خورد. مقام معظم رهبری فرمودند آنچه اتفاق افتاد زلزله‌ای ویران‌گر و شکستی غیر قابل ترمیم بود، شکستی که خودشان عامل آن بودند.

خاتمی با اشاره به حمایت‌های کشورهای عربی از اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: در این جنایت مانند سایر جنایت‌ها، آمریکا و انگلیس به صراحت وارد حمایت از رژیم طفل‌کش و آدم‌کش صهیونیستی شدند؛ به صراحت عرض می‌کنم که حق آنهاست که شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان این مردم نیفتد. وزیر خارجه آمریکا به حمایت از صهیونیست‌ها می‌رود و وزیر خارجه انگلیس هم به حمایت آنها می‌رود؛ باید مرگ بر انگلیس هم بگوییم چراکه آنها جنایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «آنها با تمام توان خود به حمایت از رژیم صهیونیستی آمده‌اند» اظهار کرد: ملت ایران بر اساس مبانی اعتقادی‌شان 44 سال است در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین هستند و به دنیا می‌گوییم به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان با شعار «هر فلسطینی یک رای» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به حمایت‌های مردمی از مقاومت مردم فلسطین در جهان اظهار کرد: خیزش و حمایت مسلمانان در نقاط مختلف جهان در حمایت از مقاومت فلسطین پدیده‌ای مبارک و ستودنی و همان بیداری اسلامی و همان پیام انقلاب است که امام راحل فرمود ما انقلاب‌مان را به جهان صادر می‌کنیم. می‌خواستند فلسطین از یادها برود و حداقل مسأله‌ای عربی بماند اما امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را اعلام کردند؛ چرا که فلسطین مسأله بین‌المللی جهان اسلام بوده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموند ان شاءالله مساله فلسطین هم‌چنان مسأله اول مردم جهان بوده، هست و خواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه «حمایت مرجعیت جهان اسلام از مقاومت مایه مباهات و افتخار است»، عنوان کرد: مقام معظم رهبری حمایت کردند، مرجعیت نجف بیانیه دادند و مراجع قم از مقاومت جانانه فلسطین حمایت کردند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش سران رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره خود از «ظالم» به «مظلوم» گفت: برای ترفندی که رژیم صهیونیستی ایم روزها به کار گرفته است گرفتن چهره مظلومانه است و با دروغ هایی که در رسانه‌ها میکویند می‌خواهند چهره مظلومانه بگیرند، درحالی که جنایات آنها تابلویی در نظر جهانیان است؛ در طول یک هفته گذشته فقط 1200 نفر غیر نظامی کشتند، هزار زن را کشته و مجروح کردند، 1200 کودک را مجروح کردند، ده‌ها نفر کادر پزشکی را کشتند، ساختمان‌های بزرگ را بر سر زدم غزه خراب کردند و هنوز هم ده‌ها نفر زیر آوار در حال جان دادن هستند؛ این چهره ظالمانه آنهاست و جهان انسانیت باید در مقابل این ظالمان و جنایتکاران بایستد که ایستاده و خواهد ایستاد.

خطیب جمعه تهران همچنین با انتقاد از برخی تحلیلگران داخلی گفت: آنچه مایه تأسف است، تحلیل اندک تحلیل‌گران بی بصیرت در داخل است که جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند و به جای اینکه از مظلومین فلسطین حمایت کنند، از جنایتکاران صهیونیستی حمایت می‌کنند؛ آنها که کار جنایتکاران را توجیه کنند در حقیقت خود جنایتکارند و کسانی هستند که بمب بر سر مظلومیت فلسطین می‌ریزند.

خاتمی همچنین تاکید کرد: به فلسطینیان بشارت می‌دهم که ان شاءالله مقاومت کنید و در سایه این مقاومت عنایات الهی شامل حال شما خواهد شد.

وی همچنین در بخش‌هایی از این خطبه فرارسیدن سالروز شهادت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی و شهادت سرداران نورعلی شوشتری و محمدزاده و ده‌ها نفر از شهدای وحدت در سال 1388 طی هفته جاری را گرامی داشت و با اشاره به وقوع زلزله های اخیر در کشور افغانستان اظهار کرد: زلزله در افغانستان که صدها کشته و هزاران زخمی داشته‌است را محضر بازماندگان این زلزله تسلیت عرض می‌کنیم و آرزوی صبر و اجر برای آنها و شفا برای مجروحان‌شان داریم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه «از جمله صفاتی را که قرآن برای خداوند ذکر می‌کند پایبندی به قولش است»، اظهار کرد: از وعده‌هایی که خداوند داده این است که مقاومت راهش را کمک می‌کند و آنها را تنها نمی‌گذارد؛ خداوند در آیاتی از قرآن فرموده‌ است «خدا با صابران است»؛ این همراهی، معیت احاطه نیست، بلکه معیت عنایت و کمک است. قرآن کریم برای این عنایت و همراهی نیز مصادیقی بیان کرده که یکی از آنها غلبه و پیروزی است؛ این پیروزی دیر یا زود دارد اما قطعاً سوخت و سوز ندارد. یکی دیگر از جلوه‌های همراهی خداوند با صابران، ارسال امدادهای غیبی برای آن‌ها است.

وی نابودی دشمن و خنثی سازی توطئه‌ها را از دیگر جلوه‌های معیت و عنایت خداوند با صابران عنوان کرد و افزود: آنچه که اهمیت دارد، باور به وعده‌های خداوند است؛ در قرآن کریم برای هریک از وعده‌های الهی شاهد مثال و نشانه‌هایی از تحقق این وعده‌ها هستیم. شرط تحقق این وعده‌ها، خسته نشدن و صبوری است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: برای ملت ایران نیز نشانه‌هایی از تحقق وعده‌های الهی وجود دارد از جمله نابودی رژیم سیاه 57 ساله پهلوی؛ کسانی که در میدان 17شهریور دست به قتل‌ عام زدند از بین رفتند. صدام چقدر حمایت کرد اما جهانیان به چشم چوبه‌دار را برای صدام جنایتکار دیدند؛ امروز نیز به فلسطینیان می‌گوییم که این وعده خدا را باور کنید؛ شما می‌مانید و صهیونیست‌ها می‌روند. به فضل خدا غزه آباد خواهد شد و صهیونیست‌ها قبل از 25 سال وعده‌ رهبری از بین خواهند رفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت