آخرین مطالب

هکر 16 ساله با 80 شاکی در تهران شناسایی و دستگیر شد اجتماعی

هکر 16 ساله با 80 شاکی در تهران شناسایی و دستگیر شد

  بزرگنمایی:
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از تشکیل پرونده ای با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت: یک پسر نوجوان ۱۶ ساله با اقدام به فروش نرم‌افزار، تلفن‌های همراه خریداران را هک و از مخاطبان آنها اخاذی می‌کرد که شناسایی و دستگیر شده است.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به اخاذی از مخاطبان آنها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: صحبت مشترک شاکیان پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار خاص خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است؛ بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربریشان از مخاطبان آنها اخاذی می‌کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه 16ساله بود، به پلیس فتا منتقل شد.

فکر نمی‌کردم پلیس بتواند مرا پیدا کند!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به افزایش تعداد شاکیان پرونده به بیش از 80 نفر بیان کرد: این نوجوان 16 ساله پس از احضار به پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبان آنها پیام ارسال و از آنها درخواست وجه می‌کردم؛ فکر نمیکردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه نرم افزاری از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید؛ در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با پلیس فتا در میان بگذارید.

گروگان 50 میلیارد ریالی در تهران آزاد شد
رییس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی گروگان 50 میلیارد ریالی در عملیات‌ پیچیده خبر داد و بیان کرد: با ربوده شدن مردی جوان از شهرک گلستان و انتقال وی به یکی از استان‌های غربی کشور از سوی چند گروگانگیر موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت؛ متهمان با چرب زبانی شاکی پرونده را به خانه‌ای در شهرک گلستان دعوت و وی را به خاطر دریافت 50 میلیارد ریال با خودروی پراید به یکی از استان‌های غربی کشور ربوده‌اند.
سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه آدم‌ربایان فیلم‌های شکنجه را برای برادر شاکی پرونده ارسال و درخواست پول داشتند، اضافه کرد: کارآگاهان هویت متهمان دارای سابقه کیفری را شناسایی و با قرار صوری در پمپ بنزین شهر موردنظر با دستور قضایی راهی آنجا شدند؛ در یک عملیات غافلگیرانه یکی از متهمان با تیراندازی هوایی دستگیر شد.
وی عنوان کرد: فرد ربوده شده و دیگر متهمان پرونده در خانه‌ای نیمه‌کاره در یک روستا بودند که کارآگاهان به آنجا مراجعه و با عملیات‌ ضربتی موفق به رهاسازی گروگان و دستگیری دیگر متهمان پرونده شدند؛ از متهمان سلاح‌های جنگی کشف و پس از انتقال به مقر انتظامی با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
قاچاقچی هروئین در جنوب غرب تهران دستگیر شد
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب بیان کرد: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان در جنوب غرب تهران مبنی بر فعالیت مشکوک و ایجاد مزاحمت ساکن یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر پرونده‌ای در این خصوص در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ حسین باباپور ادامه داد: سرانجام پس از رصد نامحسوس و شناسایی متهم و انجام تمامی جوانب و مقدمات عملیات گروهی از ماموران پلیس طی هماهنگی با مراجع قضایی و رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به محل سکونت متهم مراجعه و نسبت به بازداشت و تفهیم اتهام وی اقدام کرد؛ در مخفیگاه این قاچاقچی مقدار 10 کیلوگرم هروئین کشف با توجه به اعتراف به جرم انتسابی برای پیگرد قضایی و انجام مراحل قانونی پس از انتقال به مقر پلیس به مراجع قضایی تحویل داده شد.
شرور معروف شرق پایتخت در دستان عدالت گرفتار شد
رییس مرکزعملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران عنوان کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر شرارت یکی از اوباش معروف تهران در یک واحد صنفی اغذیه‌فروشی واقع در محله تهرانپارس با توجه با حساسیت موضوع بلافاصله مراتب در دستور کار تیمی از ماموران مجرب این پلیس قرار گرفت؛ پس از رصد اطلاعاتی و با تلاش شبانه‌روزی ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران سرانجام در شب گذشته مخفیگاه متهم در شرق تهران واقع در محله تهرانپارس شناسایی شد.
سرهنگ سعید راستی با اشاره به اینکه این متهم در یک عملیات ضربتی و هنگام فرار از مخفیگاه خود دستگیر شد، افزود: متهم دارای چندین سابقه شرارت و درگیری داشت که پس از تشکیل پرونده تحویل دادسرا شد.
غافلگیری جاعل چک پول در ایستگاه مترو چیتگر
سرهنگ عباس کرمی فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از دستگیری جاعل چک پول در مترو خبر داد و گفت: به دنبال افزایش کلاهبرداری و جعل اسکناس در ایستگاه‌های مترو موضوع به کلیه ماموران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهران اعلام و گشت‌زنی‌های هدفمند برای پیشگیری از جاعلان اسکناس افزایش داده شد؛ ماموران مستقر در مترو چیتگر با دریافت گزارش کلاهبرداری با چک پول تقلبی بلافاصله در محل حاضر و با استفاده از شگردهای پلیسی متهم را دستگیر کردند.
دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای در خیابان خاوران
سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: ماموران عملیات کلانتری 114 غیاثی در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان خاوران تهران به یک دستگاه موتورسیکلت تکرو با پلاک مخدوش، مظنون و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند؛ متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود، مراجعه و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.
سرهنگ رسول بهرامی با اشاره به اینکه با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهم متوقف شد، ادامه داد: متهم برای فرار به ماموران حمله ور شد ولی با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی متهم زمینگیر و دستگیر شد.

وی با اشاره به کشف یک دستگاه تلفن همراه مسروقه از این متهم دارای سوابق متعدد سرقت خبر داد: متهم 24 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و 10 فقره سرقت مشابه معترف شد؛ شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران قرار گرفته و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
دستگیری سارق خودرو درخلیج فارس
سرهنگ محمدرضا موسوی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو حین سرقت خبر داد و گفت: این متهم سابقه‌دار پس از دستگیری و اعتراف به سرقت خودرو وانت، تلفن همراه و 10 فقره سرقت محتویات خودرو به دادسرا ارجاع شد؛
دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای در خیابان بخارایی
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: ماموران عملیات کلانتری 160 خزانه در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان بخارایی تهران به یک موتورسوار با موتورسیکلت پلاک مخدوش مظنون و او را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند؛ متهم با سرقت آنی از یک شهروندان به سرعت از محل متواری شد ولی حین حمله به ماموران زمینگیر و دستگیر شد.
سرهنگ امیرهوشنگ امیری افزود: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و 10 فقره سرقت مشابه معترف شد؛ شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار گرفته و متهم نیز به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
برقراری نظم عمومی با دستگیری اراذل و اوباش تهران
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ عنوان کرد: با اعلام خبر درگیری دسته جمعی در محله ابوذر تهران و ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی شهروندان سریعا ماموران کلانتری 161 ابوذر برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند؛ تعدادی از ارازل و اوباش با در اختیار داشتن سلاح سرد در حال درگیری بودند که بلافاصله با صدور دستور ایست ماموران همگی متواری شدند.
سرهنگ علی قاسم‌پوراضافه کرد: با قانون بکارگیری سلاح، شلیک تیر هوایی و ترفندهای پلیسی در این عملیات ماموران نسبت به دستگیری سه نفر از ارازل و اوباش سابقه دار تهران موفق شدند؛ یک قبضه سلاح سرد از متهمان کشف و برای تحقیقات پلیسی به کلانتری منتقل شدند.
کشف 60 میلیارد ریال البسه قاچاق در کهریزک
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند؛ در بازرسی از این انبار کالا مقادیری پوشاک زنانه بدون ثبت در سامانه‌های گمرکی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری با اشاره به اینکه کالاها شامل 19 هزار و 495 ثوب انواع لباس مردانه و زنانه «محصول کشور چین» بود؛ پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 60 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نباید نابودی صنایع کشور را هدف گرفت؛ از شهروندان درخواست داریم که درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 و یا 09999871392 تماس بگیرند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی