آخرین مطالب

شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد جهان

شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد

  بزرگنمایی:
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه اعلام کرد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی "بزدلانه" به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران در 15 دسامبر 2023 برابر با 24 آذر ماه 1402 را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و منجر به شهادت دلخراش 11 مامور پلیس ایران و مجروح شدن 8 نفر دیگر شد، به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو و بار دیگر تاکید کردند: «تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.»

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود «بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از همه کشورها خواستند، «مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت، به طور فعال با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری کنند.»

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: «هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی مجرمانه و غیرقابل توجیه است.»

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: آنها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها با تروریسم مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، دارای 5 عضو دایم دارای حق وتو شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه و 10 عضو غیردایم است که ریاست شورای امنیت دوره ای و طول مدت آن یک ماه است.

اکنون 10 عضو غیردایم فعلی شورای امنیت اسلوونی، کره جنوبی، گویان، سیرالئون، الجزایر، ژاپن، سوییس، مالت، موزامبیک و اکوادور هستند که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری دسامبر 2023 بر عهده کشور اکوادور است.

پیش از این، سازمان ملل متحد حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بر اساس گزارش ها دست کم 11 کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی تصریح کرد: سازمان ملل متحد به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رییس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفته بود: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی 15 دسامبر 2023 برابر با 24 آذر ماه 1402 در نامه خود تصریح کرد: با تاسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، 15 دسامبر 2023 در ایران انجام شد، جلب می کنم. جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد منجر به شهادت دلخراش 11 مامور پلیس ایران و مجروح شدن 8 نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود افزود: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تایید کرده است، همسو است.

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

سفیر ایران در نامه خود به رییس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از آنها خواست که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت شود.

نیمه شب پنجشنبه - 23 آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، 11 نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیرو های مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت