آخرین مطالب

رئیس جمهور:

دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم می‌شود/ خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است سیاسی

دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم می‌شود/ خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است

  بزرگنمایی:
روحانی گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط آب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود.

به گزارش نسیم شرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول شیرین سازی و قطعه اول خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران در سی و یکمین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» گفت: در هفته وحدت توانستیم طرح باور نکردنی را افتتاح کنیم. البته امسال پروژه‌های بسیار مهمی تا پایان سال و اگر خداوند توفیق داد در اوایل سال آینده مردم عزیزمان شاهد خواهند بود و این پروژه‌ها پروژه‌های بسیار بزرگ و تاریخی برای کشور ما هستند.

روحانی اظهار داشت: باید به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذارم. چون فقط آب به فلات مرکزی نمی‌رسد، بلکه امید به فلات مرکزی می‌رسد. همه کشاورزان، صنعتگران و مردم به یک آب پایدار امیدوار می‌شوند و این طرح انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

رییس جمهوری اضافه کرد: ما طرح‌های بسیار بزرگی را به اتمام رساندیم و طرح‌های بسیار بزرگی را پیش رو داریم. امسال طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن هم یک طرح بی‌نظیر است. پروژه عظیم دیگر نفت را از گوره به جاسک خواهد برد که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

او افزود: به کوری چشم آن‌هایی که فکر می‌کردند با تحریم و فشار بر ملت ایران می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، یا طرح‌های توسعه‌ای ملت عظیم و بزرگ را متوقف کنند و علیرغم اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده و این همه فشار بر مردم ما آورده، ما توانستیم قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم و امروز سی و یکمین هفته است که امسال پای برنامه افتتاح می‌نشینیم.

روحانی با بیان اینکه تا پایان سال طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر می‌رسانیم، یادآورشد: این طرح‌ها مال ملت ایران است؛ کارگران، مهندسین، مدیران و همه آن‌هایی است که تلاش کردند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طراحی، اجرا و تامین مالی همه داخلی است، گفت: تامین مالی طرح یا توسط شرکت‌های خصوصی بوده و یا صندوق توسعه کمک کرده و یا بانک‌ها تسهیلات گرفتند و این کار عظیم و بزرگی است که به ثمر نشسته و ان‌شاء الله بقیه فاز‌های آن هم با همین سرعت ادامه پیدا می‌کند و اگر مشکلی هم باشد باز هم دولت در خدمت مردم خواهد بود برای اینکه تا این طرح‌ها را بتوانیم به پایان برسانیم.

روحانی ادامه داد: طول این طرح بیش از800 کیلومتر است که فاز اول آن 305 کیلومتر است و الان افتتاح می‌شود. این پروژه در ادامه به مس سرچشمه می‌رسد و تا یزد و چادرملو ادامه می‌یابد.

رییس جمهوری با بیان اینکه این طرح بسیار عظیم و بزرگ صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: صد‌ها چاه که آب را از زیر زمین برای این صنایع تامین می‌کرده، آب این چاه‌ها یا به مصرف دیگر می‌رسد یا آن‌هایی که ضرورت نداشته باشد، بسته می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ما در کشور چاه‌های غیرمجاز زیادی داریم که باعث فرونشست زمین می‌شود؛ بنابراین این طرح علاوه بر اینکه به مردم امید می‌دهد محیط زیست ما را هم حفظ می‌کند.

روحانی در مورد طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان اظهارداشت: برخی‌ها فکر نکنند که اگر ما آب را از دریا برداریم برای محیط زیست مضر است. اینطور نیست. برداشت آب از دریا باید حساب شده باشد و این طرح کاملا محیط زیستی است. ما در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می‌کنیم و پساب را در چندکیلومتری وسط دریا برمی‌گردانیم که برای آبزیان مضرر نباشد. محیط زیست ما در همه این طرح‌ها حضور فعال دارد و این طرح‌ها در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا و پیاده می‌شود.

او ادامه داد: امروز ما یک اقدام عظیم و بزرگی را برای مردم شاهد بودیم. ضمن اینکه آب برای حیات مردم هم بسیار مهم است و تنها برای مصرف صنعت و کشاورزی نیست. آب مصرفی مردم هم باید تامین شود. در برخی از جهات شاید چاره‌ای جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم، نداشته باشیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همانطور که امروز گفته شد در طرح آینده بندرعباس، 50 درصد آب مصرفی مردم با شیرین‌سازی از آب دریا تامین می‌شود؛ بنابراین این کار، اقدام بسیار بزرگ و عظیمی برای حیات مردم، توسعه و صنعت کشور است که بسیار حائز اهمیت است و اینگونه طرح‌ها باید اجرا و پیاده شود.

روحانی با بیان اینکه ما در سال 92، 18 دستگاه آب شیرین‌کن داشتیم و امروز 72 دستگاه آب شیرین کن داریم، اظهارداشت: این یک تحول عظیم و بزرگی است که در این 7 سال رخ داده که ان شاءالله در سالی که 9 ماه دیگر از عمر این دولت باقی مانده، با همان تلاش با کوشش روز اول و با همان امید روز اول، به کار خود ادامه می‌دهیم و من تردیدی در موفقیت دولت، ملت و مردم برای آبادانی ایران ندارم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نتیجه انتخابات امشب و یا تا فردا مشخص می‌شود برای ما مهم نیست که چه فردی رییس جمهوری آمریکا می‌شود، اما بی تردید دولت بعدی این کشور در برابر ملت ایران تسلیم می‌شود. آمریکایی‌ها راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی و صبر و مقاومت این ملت بزرگ تسلیم شوند.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: مردم ایران در بیش از ٨ ماه اخیر که از کرونا می‌گذرد، هم کرونا را تحمل کرد و با آن مقابله کرد، هم با تحریم مقابله کرد و هم سختی‌ها را تحمل کرد و توانست در برابر این همه فشار‌ها ایستادگی کند و ان‌شاءالله می‌توانیم موفق نهایی باشیم

رییس جمهوری یکی از دلایل و نشانه‌های مهم موفقیت‌های مردم را افتتاح پروژه‌های ملی در کشور دانست و گفت: این افتتاح‌ها یک دلایل روشن و واضح است که ملت ایران متوقف نمی‌شود و در برابر فشار‌ها زانو نمی‌زند و کمر خم نمی‌کند. بی تردید ما در برابر دشمنان می‌توانیم موفق باشیم و آنان را وادار کنیم که روزی دوباره بازگردند و قانون و مقررات و پیمان را اجرا کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها

فرآیند ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری 1403 شروع شد

مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی 2026؛ ترکمنستان 0 - ایران 1

برگزاری جشنواره نوروزی مجاور بنای 2500 ساله شاه‌خورشید در شرق کرمان

ایجاد بازارچه دائمی میوه و تره‌بار در 3 نقطه از شهر کرمان

هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

وزیر آموزش و پرورش: حتی یک مورد لو رفتن سؤالات امتحان نهایی صحت نداشت

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده

مدیران پیگیر دستوراتشان برای حل مسائل مردم باشند

برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در بم

تعداد جان‌باختگان تصادفات نوروز کرمان به 52 نفر افزایش یافت

پیش‌بینی سیل در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی

ظرفیت‌های اجرایی کرمان برای تحقق شعار سال بسیج شدند

روستاهای ییلاقی راور، معجزه‌ای در دل کویر

ساعت کار ادارات کرمان تغییر کرد

آمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 143 نفر رسید

سربازان جای خود را به صنایع دستی دادند

بازدید بیش از 6000 مسافر نوروزی از ارگ بم

هشدار زرد هواشناسی برای کرمانی‌ها

لزوم بسیج همت‌ها، سرمایه‌ها و ابتکارات ملت برای شکوفایی اقتصاد

عیادت استاندار کرمان از بیماران در نخستین روز سال

افطار کرمانی‌ها در مهمانی‌ نوروز/ غذاهای محلی که کمتر می‌شناسید

سال نو همراه با شقایق ها/ آیین تحویل سال 1403 در کرمان برگزار شد

تصادف زنجیره‌ای در جیرفت یک‌ کشته برجا گذاشت

ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال آینده

سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت

افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی

سال 1403، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی دستگیر شد

جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات

جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال

آمادگی پلیس کرمان برای برقراری امنیت ایام نوروز

دهبکری بم دارای شهردار شد

بزرگترین بنای خشت گلی جهان آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم واریز شد

وزیر کشور: انتخابات اخیر بدون کوچکترین مشکل امنیتی برگزار شد

آخرین جزییات پرونده مرگ کودک رفسنجانی تشریح شد

تصادف در رفسنجان 2 کشته و سه مصدوم برجای گذاشت

انتقال مجروحان عملیات درگیری پلیس با اشرار مسلح توسط بالگرد به بیمارستان جیرفت

برخورد بال هواپیما با تونل ورود مسافران، علت تاخیر پرواز کرمان_ تهران

اعلام زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و سمپاد

توزیع میوه شب عید از 27 اسفند در استان کرمان

برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی با مقصرین فوت کودک 4/5 ساله

مسافران پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه 25 اسفندماه

یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم واریز شد

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان بدون تغییر است

افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های کرمان تصویب شد

بازی خاتون بم و سپاهان اصفهان با تساوی به پایان رسید

تاریخچه دربی پایتخت؛ در انتظار جدالی جذاب!