آخرین مطالب

روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

پایان کار مشاغل غیر ضروری ساعت 18 است/ دولت‌ آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد سیاسی

پایان کار مشاغل غیر ضروری ساعت 18 است/ دولت‌ آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور گفت: پایان کار فعالیت کسب و کارهای غیر ضروری از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر باید تا ۶ بعدازظهر باشد.

به گزارش نسیم شرق ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: مردم ما هشتمین ماه است که با ویروس کرونا مواجه شدند، مخصوصا دراین موج سوم که همه‌گیری آن بیشتر و میزان ابتلا شدیدتر بود و البته در همه دنیا چنین شرایطی وجود داشت.

وی افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر و چارچوب هایی که ستاد ملی کرونا مصوب می‌کند و همه مواردی که قرارگاه مرکزی ستاد کرونا در اجرای مصوبات پیگیری می‌کند، ما به تدریج شاهد کاهش این شرایط باشیم یعنی همانطور که مردم مراعات خودشان را بالاتر می‌برند، ما آرامش بیشتری را در جامعه اشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند و در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایان توجه و بی‌نظیری از خود نشان دادند.

وی اضافه کرد: تصمیم ملت ما همیشه روشن بوده است و در هر شرایطی که باشد، ملت ما مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود بیاورد. ما امیدوار هستیم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان نادرست و ناصحیح بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و این تجربه سه ساله برای آنها درسی باشد. امیدواریم دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و ‌به همه تعهدات خود برگردد و مردم عزیز ما هم پاداش صبر، مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در زمینه کویید-19 با توجه به موج جدید، هم در این جلسه و هم جلسات گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر دستورالعمل‌ها بهداشتی نیاز داریم تمهیدات بیشتری را مدنظر قرار دهیم. موضوع کرونا تنها موضوع سلامت نیست. مهمترین مسئله سلامت است اما معیشت مردم، فرهنگ جامعه همه تحت تأثیر است و ما باید مراعات زنجیره وار انجام دهیم. مراعات یکی از دستورالعمل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند. ماسک زدن بسیار حائز اهمیت است و پروتکل بسیار مهمی است اما در عین حال، تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند.

روحانی تصریح کرد: باید فاصله گذاری اجتماعی را هم مورد مراعات قرار دهیم. برای کاهش اجتماعات و افزایش فاصله فیزیکی تنها با قانون و مقررات به نتیجه نهایی نمی‌رسیم. مردم عزیز ما باید ما را در این زمینه یاری کنند. اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌ها از مشکلات ماست و این در فصل زمستان مرسوم‌تر و اجتماعات بیشتر است به همین دلیل در این زمینه گفتیم قرارگاه بررسی‌های خود را انجام دهد تا اگر مقرراتی لازم است برای هفته بعد در این جلسه تصویب کنیم.

روحانی افزود: فضاهای سرپوشیده با توجه به شرایط تهویه می تواند مشکل آفرین باشد، بنابراین زمستان غیر از آنفولانزا و سرماخوردگی این مشکل را هم ایجاد می کند که مردم مجبور هستند در فضاهای بسته قرار بگیرند و فضاهای بسته مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بنابراین در این فضاها باید دستوالعمل‌ها را بیشتر مراعات کرده و زمان اجتماعات را کوتاه‌تر کنیم. در این جلسه توضیحات خوبی در این زمینه داده شد. مردم ما صاحب حقوق شهروندی هستند. بر مبنای حقوق شهروندی رفت و آمد مردم آزاد است، انتخاب کوتاه مدت و بلند مدت محل سکونت برای مردم آزاد است، بر مبنای حقوق شهروندی حضور در جامعه و اجتماعات برای مردم آزاد است اما همه این حقوق یک قیدی دارد و آن قید این است که به یک حق مهم یعنی سلامت عموم و سلامت جامعه لطمه نزند. بنابراین در حقوق شهروندی باید به این اصل بنیادی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه، خودمان و مردم مهمترین اصلی است که می‌تواند مادر ماده قانونی و حقوق در این زمینه باشد و همه باید آن را مراعات کنیم، خاطرنشان کرد: همانطور که حقوق شهروندی حق مردم است مسئولیت های شهروندی و تکالیف شهروندی هم مسئولیت همه است و در این زمینه باید در مسائل دینی، اخلاقی و انسانی خود در کرونا مراعات بیشتری داشته باشیم. تمام تلاش ما این است که تولید بتواند مسیر خود را ادامه دهد، معیشت مردم دچار مشکل نشود اما سلامت مردم هم تامین شود. تلاش ما در تصمیمات حول همه این محورها گردش می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: برای اینکه جهادگران ما در عرصه سلامت که امروز در خط مقدم هستند را بتوانیم پشتیبانی کنیم، هر چه مراعات کنیم آنها فرصت بیشتری پیدا می کنند و بیمارستان های ما شرایط مناسب تری خواهند داشت. موضوع کرونا موضوع سهل و ممتنع است و هم مردم می‌توانند با مراعات حداقل‌ها، فاصله گذاری و بهداشت لازم از کرونا عبور کنند و هم خدای ناکرده با مراعات نکردن و بی‌اعتنایی به پروتکل‌ها می‌توانند مشکلی یوجود بیاید که نجات از آن سخت و ممتنع باشد.

وی ادامه داد: ما چاره ای نداریم که ارتباطات اجتماعی را از چهره به چهره به ارتباطات الکترونیکی و فضای مجازی منتقل کنیم. چه در ارتباط با مسائل مربوط به مشورت ها و اقدامات اداری باشد چه مربوط به مسائل تولید و معیشت. تا جایی که می‌توانیم باید مسیر را در فضای مجازی ببریم تا از این شرایط عبور کنیم.

روحانی اضافه کرد: برای عبور از شرایط، دولت امروز نیازمند حمایت همه ارگان‌های نیروهای مسلح، هیئات، بسیج، مساجد، مردم و ... است. همه باید پای کار بیایند تا بتوانیم از این مسئله عبور کنیم. آمار امروز ما مطلوب نیست اما همه متخصصین ما می گویند آنچه برای ما نسبت به شهرها و مراکز استان های بیشتر در خطر بودند، مورد توجه بوده است می توانیم در هفته‌های آینده آثار مثبت آن را ببینیم و در عین حال ممکن است نیازمند محدودیت های بیشتری باشیم که باید آن محدودیت ها را هم مورد توجه قرار دهیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: محدودیت مهمی که امروز در جلسه تصویب شد مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری است. بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه ها آزاد هستند و بخش دوم، سوم و چهارم، مشاغلی هستند که در تهران و مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت از 20 آبان تا 20 آذر به مدت یک ماه پایان کارشان باید 6 بعد از ظهر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم این محدودیت‌ها گرچه برای مردم سختی‌های را ایجاد می‌کند اما همدیگر را یاری کنیم که بتوانیم از انتقال سریع این بیماری جلوگیری کنیم. موارد دیگری نیز هست که بنا شد قرارگاه بررسی کند تا در هفته بعد و جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است

غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است

حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها

فرآیند ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری 1403 شروع شد

مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی 2026؛ ترکمنستان 0 - ایران 1

برگزاری جشنواره نوروزی مجاور بنای 2500 ساله شاه‌خورشید در شرق کرمان

ایجاد بازارچه دائمی میوه و تره‌بار در 3 نقطه از شهر کرمان

هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

وزیر آموزش و پرورش: حتی یک مورد لو رفتن سؤالات امتحان نهایی صحت نداشت

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده

مدیران پیگیر دستوراتشان برای حل مسائل مردم باشند

برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در بم

تعداد جان‌باختگان تصادفات نوروز کرمان به 52 نفر افزایش یافت

پیش‌بینی سیل در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی

ظرفیت‌های اجرایی کرمان برای تحقق شعار سال بسیج شدند

روستاهای ییلاقی راور، معجزه‌ای در دل کویر

ساعت کار ادارات کرمان تغییر کرد

آمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 143 نفر رسید

سربازان جای خود را به صنایع دستی دادند

بازدید بیش از 6000 مسافر نوروزی از ارگ بم

هشدار زرد هواشناسی برای کرمانی‌ها

لزوم بسیج همت‌ها، سرمایه‌ها و ابتکارات ملت برای شکوفایی اقتصاد

عیادت استاندار کرمان از بیماران در نخستین روز سال

افطار کرمانی‌ها در مهمانی‌ نوروز/ غذاهای محلی که کمتر می‌شناسید

سال نو همراه با شقایق ها/ آیین تحویل سال 1403 در کرمان برگزار شد

تصادف زنجیره‌ای در جیرفت یک‌ کشته برجا گذاشت

ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال آینده

سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت

افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی

سال 1403، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی دستگیر شد

جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات

جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال

آمادگی پلیس کرمان برای برقراری امنیت ایام نوروز

دهبکری بم دارای شهردار شد

بزرگترین بنای خشت گلی جهان آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم واریز شد

وزیر کشور: انتخابات اخیر بدون کوچکترین مشکل امنیتی برگزار شد

آخرین جزییات پرونده مرگ کودک رفسنجانی تشریح شد

تصادف در رفسنجان 2 کشته و سه مصدوم برجای گذاشت

انتقال مجروحان عملیات درگیری پلیس با اشرار مسلح توسط بالگرد به بیمارستان جیرفت

برخورد بال هواپیما با تونل ورود مسافران، علت تاخیر پرواز کرمان_ تهران

اعلام زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و سمپاد

توزیع میوه شب عید از 27 اسفند در استان کرمان

برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی با مقصرین فوت کودک 4/5 ساله

مسافران پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه 25 اسفندماه

یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم واریز شد

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان بدون تغییر است

افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های کرمان تصویب شد