آخرین مطالب

نماینده مجلس: اجازه تکرار جریان احمدی نژاد را در کرمان نمی‌دهیم سیاسی - اخبار استان کرمان

نماینده مجلس: اجازه تکرار جریان احمدی نژاد را در کرمان نمی‌دهیم

  بزرگنمایی:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سهم خواهی از دولت از نظر ما مطرود است‌ لذا جلوی آن می ایستیم، هزینه می دهیم اما اجازه تکرار دولت‌ و جریان احمدی نژاد را در این استان نمی دهیم.

 به گزارش کیمیای شرق به نقل از ایرنا محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه محکم پشت سر تصمیمات دولت و وزارت کشور ایستاده‌ایم افزود: اما اگر استانداری بیاید و از مواضع انقلابی، کارآمدی و توانمندی به‌عنوان 2 محور اصلی ما فاصله بگیرد، جلوی او می ایستیم.

مردم تشنه تصمیمات ما هستند

وی اظهار داشت: کرمان استانی مهم و ممتاز در کشور است لذا باید ظرفیت های استان را آنگونه که استحقاق مردم است، پویا کنیم.‌

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با اشاره به کرمان به عنوان استانی ثروتمند که فقر در آن همچنان ادامه دارد، بیان کرد: مردم تشنه تصمیمات ما در فرایند توسعه استان هستند اما در کنار ثروت های بزرگ چاله های فقر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به حرکت آینده استان باید توسعه باشد گفت: اگر در استان رفتاری غیر توسعه‌ای باشد در صورتی که فرصت‌های اقتصادی با حوزه سیاسی از ما گرفته شود، به نتیجه نمی رسیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است برای رشد استان کرمان تلاش کنیم و اگر کسی بر خلاف مصالح ملی حرف بزند و از موازین و چارچوب‌های ذیل توسعه و انقلاب گذر کند جلوی آن می‌ایستیم.

پورابراهیمی یادآور شد: رسیدگی به گروه‌های سیاسی نباید در اولویت مسئولان باشد و این امر برای ما هم قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: جاهایی با دولت قبل چالش داشتیم امروز قاطبه نمایندگان به استقبال رئیس جمهوری فعلی آمدند، فضای او انقلابی و مبتنی بر آرمان های امام و مقام معظم رهبری است.

به تصمیم دولت برای انتخاب استاندار کرمان اعتماد می‌کنیم

وی تاکید کرد: ما به تصمیم وزیر کشور و رئیس جمهوری برای انتخاب استاندار کرمان اعتماد می کنیم و ما با رای مردم باید برای مردم کار کنیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب متناسب با ظرفیت ها در دولت سیزدهم باید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به مخالفت برخی با وزیری که مورد تایید رهبری بوده است گفت: استان کرمان جای سیاسی کاری نخواهد بود، کرمان جای کار و تلاش است‌.

مسئولان براساس شرایط جبهه و جنگ تصمیم بگیرند

وی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌های کشور گفت: مسئولان بر اساس شرایط جبهه و جنگ برای کشور تصمیم بگیرند، نیرویی که توانسته تا حدی خلاها را پر کند سپاه پاسداران است، نیرویی که جریان انقلاب را قبول دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عده ای ستاد تشکیل داده و تقسیم قدرت کرده اند، اینگونه که نمی شود استان را اداره کرد و نمی‌توان در اتاق های دربسته نسبت به کرمان تصمیم بگیرند.

قیمت‌گذاری سیمان به حالت قبل بازگشت

وی با اشاره به بازدید امروز خود از واحد تولید بتن در شهرک صنعتی کرمان گفت: مشکل بورس کالا برای این محصول حل شده و شرکت های بتنی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: نرخ تاثیرگذار سیمان بر واحدهای تولید بتن و ساختمان سازی به قیمت قبل برگشته که این اقدام از بیکار شدن کارگران بسیاری جلوگیری می‌کند.

پیش بینی واکسیناسیون جامعه هدف کرمان تا آبان ماه

پورابراهیمی با اشاره به کنترل پیک سنگین کرونا گفت: استان کرمان رتبه نخست واکسیناسیون را در کشور کسب کرده و پیگیری برای پایین آوردن سن واکسیناسیون تا 10 سال برای سرعت بخشی به روند واکسیناسیون بر اساس توافق با وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون و 17 هزار نفر از مجموع 2 میلیون و 100 هزار نفر جامعه هدف واکسیناسیون در استان کرمان نوبت نخست و 520 هزار نفر مرحله دوم واکسن را دریافت کردند.

پورابراهیمی افزود: با روند فعلی تزریقات پیش بینی می شود که نوبت دوم واکسیناسیون تا پایان آبان ماه در جامعه هدف استان کرمان تکمیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ظرف هفته آینده نیز تزریق واکسن به رده سنی بالای 18 سال در استان کرمان آغاز می شود.

وی ابراز داشت: واکسیناسیون دانش آموزان مدارس برای ما مهم است و در بخش های تاثیر پذیر از کرونا، افت تحصیلی دانش آموزان نگرانی اصلی و جدی ما در حوزه آموزش است که در این خصوص داده ها حاکی از افت آموزشی است.

خط فرعی انتقال آب خلیج فارس به کرمان می‌رسد

وی با اشاره به چالش تامین آب در استان کرمان اضافه کرد: پروژه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان عملیاتی شده و سه مجموعه بزرگ به این آب دسترسی یافتند.

پورابراهیمی تصریح کرد: در این بخش کارشکنی وزارت نیرو امکان تخصیص آب صنعت و آشامیدنی کرمان را فراهم نکرد.

وی افزود: خبرها حاکی از انتقال خط فرعی آب از خلیج فارس به سمت کرمان با هزار میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن توسط بخش خصوصی و نیمی دولتی اجرا می شود.

روند ایجاد 12 هزار شغل خانگی در کرمان

وی اضافه کرد: از یک سال و نیم قبل برای ساماندهی محله های شهر کرمان اقدام و در 9 ماه گذشته نشست هایی با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و استاندار با محوریت شهرک صنعتی برگزار شد که در این زمینه نیازمند طرحی اساسی برای ساماندهی محله شهرک صنعتی بودیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود هشت ماه کار مطالعاتی و میدانی این طرح انجام و سه جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: آخرین جمع بندی حاکی از آن است که‌ مصوبات اشتغال که برای ما حائز اهمیت و مطالبه مردم بوده در این زمینه 2 اقدام از جمله توسعه مشاغل خرد و خانگی و توافق نامه ای با بانک های استان کرمان منعقد کردیم که در فاز نخست آن برای 12 هزار نفر شغل قابل اتکا و پایدار ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی افزود: سه هزار شغل خرد و خانگی از محل منابع یاد شده، سهمیه شهر کرمان است و آمادگی پرداخت این اعتبار به هر کس در چارچوب ضوابط تسهیلات خوداشتغالی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه برای هر شغل یکصد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفتیم و تعهد مجمع نمایندگان به جز تکالیف دولت در استان کرمان است‌.

تخلفات شرکت مس در انتقال گردش مالی حساب‌ها

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه شرکت های بزرگ موظف شده‌اند که گردش مالی را به استان های خود بیاورند.

وی بیان داشت: گزارش سال 99 که مجمع‌های این شرکت ها برگزار شده نشان می‌دهد فروش شرکت ملی مس 42 هزار میلیارد تومان و سود آن سالانه 26 هزار میلیارد تومان و صادرات این شرکت نیز یک میلیارد دلار بوده لذا این شرکت موظف است بر اساس قانون نسبت به انتقال گردش مالی حساب های خود به کرمان اقدام کند.

وی افزود: اگر گزارش انتقال گردش مالی حساب‌ها در شورای معادن مطابق انجام تکالیف قانونی نباشد، شکایتی در دستگاه قضایی طرح می‌شود.

پورابراهیمی یادآور شد: در صورتی که این اتفاق بیفتد به جای 12 هزار فرصت شغلی خانگی و خرد می توان سه تا چهار برابر آن مشاغل را در استان کرمان ایجاد کرد و می‌توانیم در نیمه دوم امسال در حوزه مشاغل خرد و خانگی رکورد بزنیم.

جذب 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کرمان

وی گفت: بزرگترین طرح های صنعتی و معدنی وابسته به صنایع بزرگ را در استان کرمان آغاز کردیم و در این خصوص ثبت و فعالیت شرکت هایی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت عملیاتی اجرایی این پروژه‌ها در اوایل مهر و آبان‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد که با انجام آن حدود 6 هزار میلیارد تومان در شهر کرمان اعتبار جذب می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه تولید لاستیک‌های سنگین در کرمان

پورابراهیمی با اشاره به احداث بزرگترین منطقه صنعتی کشور گفت: طرح بعدی لاستیک فوق سنگین برای واحدهای معدنی استان کرمان است که اکنون این محصول به صورت وارداتی است و ارز سنگینی از کشور خارج می کند.

وی ادامه داد: زمین پروژه تحویل پیمانکار و کارهای اجرایی آن آغاز شده که با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان، در این پروژه، ظرف یکی 2 سال دیگر آثار آن را در اقتصاد استان خواهید دید.

عضویت ایران در اجلاس شانگهای آغاز تحولات در نظام جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به احداث مرکز لجستیک و بندر خشک در استان کرمان گفت: توافق نامه آن اخیرا در اجلاس شانگهای و تاجیکستان در اتفاق بزرگی رقم خورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حدود 15 سال عضو ناظر در این سازمان بودیم تصریح کرد: حضور ایران به عنوان عضو دائم در این اجلاس آغاز تحولات در جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت: آنچه آمریکا در سیاست بین المللی دنبال می کرد، خاصیت خود را از دست داده و ایران در مجموعه بزرگی کار خود را از همسایگان آغاز کرده است.‌

بهره برداری از پروژه مرکز لجستیک تا 2 ماه آینده

وی عنوان کرد: ایران اصلی ترین کشور برای ترانزیت کالا در منطقه محسوب می شود که این موقعیتی استثنایی است که فرایند توسعه اقتصادی استان کرمان با این تحولاتِ تاثیر گذار در تغییر خواهد کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در این راستا مرکز لجستیکی با اعتبار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کارش را آغاز کرده که ظرف 2 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

کرمان به قطب تولید انرژی خورشیدی تبدیل می‌شود

وی با اشاره به بزرگترین پروژه سرمایه گذاری (تولید انرژی خورشیدی و پنل) در استان کرمان و سلول‌های خورشیدی به عنوان هسته اصلی این انرژی است گفت: این کارخانه برای اولین بار در کشور با دانش خود سه هزار مگاوات در استان کرمان برق تولید می‌کند.

وی ادامه داد: استان‌ کرمان با این اقدام قطب تولید پنل‌های خورشیدی در خاورمیانه خواهد شد.

خودکفایی در فوسیلیس کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح فلوسیلیس در کرمان با یک و نیم میلیارد تومان سرمایه گذاری مراحل اجرایی را می‌گذراند که می‌تواند نیاز ما را تامین کند و این طرح در کمربندی محور چترود عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح لاستیک راور بزودی و طرح توسعه فولاد راور و لوله های بدون درز طرح جدید ابراز داشت: فعال شدن معادن زعالسنگ و فعال شدن معادن سرب و روی پیگیری می‌شود.

طرح پلاسمای کرمان فعال می‌شود

وی اضافه کرد: همچنین طرح پلاسما که پیش از این در استان کرمان متوقف شده بود، دلایل مختلفی از جمله دست های پشت پرده مانع فعالیت این واحد می شد که در انتهای دولت دوازدهم مسائل آن بررسی شد.

پورابراهیمی افزود: این طرح اقتصادی امنیتی و حاکمیتی که باید در استان کرمان اجرا شود و با هماهنگی اکنون فعال شده و با همکاری مشاور خارجی طرح نهایی می شود.

بحث دلالی فوتبال در کمک مس به تیمی از دیگر استان‌ها مطرح است

وی با اشاره به اینکه اگر قرار شد شرکت مس میلیاردها تومان پول به دلالی بدهد یعنی این اعتبار را در استان های خارج از کرمان هزینه کند جلوی آن را می‌گیریم گفت: از دستگاه های امنیتی و نظارتی خواستیم که این موضوع پیگیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا صاحبان شرکت مس و مردمان حوزه فعالیت این شرکت این اجازه را نخواهند داد و در فرایند کمک مس به تیمی از دیگر استان‌ها بحث دلالی مطرح است و این،  حمایت از ورزش نیست.

وی افزود: فضای به‌وجود آمده را با رویکرد جریان دلالی و سوداگری را در دستگاه های امنیتی استان کرمان مطرح کردیم و جلوی آن خواهیم ایستاد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت

امام جمعه کرمان: جهان اسلام غزه را در عید فطر از یاد نبرد

رهبر انقلاب: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

تسلیت رئیس جمهور به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

قاچاق سوخت یک خودرو و ساختمان را در کرمان به آتش کشید

دادستان کرمان: بررسی علت تصادفات نوروزی استان ضروری است

پرونده قضایی برای اختلاس در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تشکیل شد

روز چهارشنبه عید سعید فطر اعلام شد

بهره گیری از حمایت عمومی مردم جهان برای توقف حملات صهیونیست‌ها

مقام سازمان ملل متحد: اسرائیل، غزه را به شهری غیر قابل سکونت تبدیل کرده است

اعتراض اعضای شورای شهر کرمان به جبلی

ساعت کاری ادارات از 15 خرداد تغییر پیدا می‌کند

تاکید رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر طرح مطالعاتی نقاط بحرانی کرمان

10 هزار کارت سوخت درجیب مسئول جایگاه

شوخی با اسلحه جان دختر کهنوجی را گرفت

آلرژی بهاره را با این روشها کنترل کنید

چشمه‌های آب گرم ایران را بشناسید

7 توصیه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور در تعطیلات عید فطر