آخرین مطالب

آماده باش نیروهای امدادی و خدماتی سیستان و بلوچستان/ دستور تخلیه روستاهای در معرض خطرداده شد حوادث

آماده باش نیروهای امدادی و خدماتی سیستان و بلوچستان/ دستور تخلیه روستاهای در معرض خطرداده شد

  بزرگنمایی:
مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال ورود چرخنده حاره ای به سیستان و بلوچستان، نیروهای امدادی و خدماتی به صورت آماده باش هستند و دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توسط فرمانداران داده شده است.

بر اساس  پیش بینی سازمان هواشناسی، مدل های پیش یابی نشان می دهد که تا 48 ساعت آینده و در مناطق فراساحل بیشینه سرعت وزش باد ناشی از این چرخند به 110 تا بیش از 110 کیلومتر بر ساعت می رسد و بارش های رگباری آن تا حدود 300 میلی متر برآورد می شود.

 دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان می گوید: بررسی اطلاعات سینوپتیکی ایستگاه های هواشناسی شمال غرب هند نیز نشان می دهد که پیش از تبدیل کم فشار حاره ای به چرخند حاره ای ظرف 48 ساعت در ایستگاه های «راجکوت» 298، « وراوال» 225 و «باوناگار» 187 میلی متر باران ثبت شده است.

کلیم اضافه کرد: هم اکنون چرخند حاره ای «شاهین» در حوالی موقعیت 23 درجه عرض شمالی و 65 درجه عرض شرقی قرار دارد و با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت به سمت دریای عمان در حرکت است. وی گفت: هواشناسی هند نیز که محل تولد اولیه طوفان در این شبه قاره بوده است، پیش بینی کرده که چرخند حاره ای به سمت دریای عمان حرکت می کند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز تا نیمه های هفته آینده محدودیت های شدید دریانوردی در جنوب کشور اعمال شده و فعالین دریایی از رفتن به دریا منع شده اند.

مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: نیروهای امدادی و خدماتی هم به صورت آماده باش هستند و دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توسط فرمانداران داده شده است.

علیرضا شهرکی بیان کرد: امکانات، ماشین آلات و عدوات مورد نیاز اقداماتی بحران توسط دستگاه های اجرایی به منطقه منتقل شده و مدیران اجرایی هم در همان محل وقوع طوفان مستقر هستند.

دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار شهرهای در معرض خطر

وی ادامه داد: در حال حاضر وزش باد ناشی از طوفان وارد منطقه ما شده و در برخی از نقاط گزارش بارندگی داشتیم، امشب سامانه اصلی ورود می کند و تا حداکثر یک شنبه از منطقه ما خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار مهم ترین شهرستان های در معرض خطر مستقیما در ساحل هستند و چون طوفان دارای دامنه ای تا 100 کیلومتری ساحل است قصرفند، فنوج، سرباز و راسک را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

اقدامات مدیریت بحران با جدیت در حال انجام است

فرماندار شهرستان کنارک نیز گفت: اقدامات لازم برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از طوفان حاره ای موسوم به شاهین در سطح شهرستان انجام شده و مسئولان و مردم در گذر از این بحران احتمالی در کنار یکدیگر هستند.

 

 

گردشگران و مسافرین از حضور در مراکز پر خطر، سواحل و تردد و اسکان پرهیز کنند

حمیدالدین یوسفی گفت: با توجه به نزدیک بودن طوفان حاره ای شاهین و در پی تشکیل شدن کم فشار حاره ای و تقویت احتمال تبدیل آن به چرخنده ی حاره ای و صدور هشدار سطح قرمز، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران درشهرستان کنارک طی روزهای گذشته تا کنون به صورت منظم با هدف هماهنگی لازم جهت مقابله با طوفان و بارندگی احتمالی برگزار شد.

حمیدالدین یوسفی افزود: با عنایت به وجود لنج ها و قایق های صیادی و اسکله های متعدد در شهرستان کنارک، صاحبان لنج ها و صیادان اقدامات لازم از جمله مهار نمودن شناور ها در اسکله، اطمینان از عملکرد پمپ های تخلیه آب شناور ،حضور  ناخدا، موتوریست و چند ملوان در شناور را مورد توجه قرار داده و از رفتن به دریا خودداری نمایند و لنج ها و قایق با هماهنگی و همکاری شیلات شهرستان به مکان امن انتقال داده شوند.

وی به انجام عملیات ساختمان سازی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در فعالیت ساختمانی احتمال مسدود شدن مسیرهای دفع آبهای سطح شهر حاصل از بارندگی وجود دارد و  همشهریان و مجریان ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و نخاله های ساختمانی سطح شهر ،در صورتی که مسیر جوب های تخلیه آب با مصالح مسدود گردیده نسبت به بازگشایی آن اقدام نمایند تا در صورت وقوع بارش از آبگرفتگی سطح شهر جلوگیری گردد.

حمیدالدین یوسفی از عشایر شهرستان خواست با قید فوریت نسبت به جمع آوری دام و احشام و استقرار آنها در جای امن و مطمئن اقدام نموده و سازه های مربوطه را جهت مقابله با طوفان و بارندگی استحکام بخشیده و از استقرار در مسیل ها و رودخانه ها و مناطق پر خطر جدا خودداری نمایید.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک از اصناف و واحدهای تولیدی خواست نسبت به مقاوم سازی تابلوهای سر درب واحدهای صنفی، تابلوهای تبلیغاتی، و مقاوم سازی سوله ها و بازگشایی آبراههای پشت بام و ... سریعا اقدام نمایید.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان کنارک شهرستانی مهمان پذیر است افزود: گردشگران و مسافرین از حضور در مراکز پر خطر، سواحل و تردد و اسکان در مناطق گردشگری شهرستان و مسیل رودخانه ها و آبراهها و اسکان در سطح پارکها و سواحل جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت:در مواقعی که احتمال بحران وجود دارد از خبازیهای سطح شهرستان خواست با آمادگی کامل نسبت به راه اندازی موتورهای برق، تامین و ذخیره سازی آب در مخازن، ذخیره سازی آرد مورد نیاز جهت آمادگی با هر گونه مخاطرات این طوفان اقدامات لازم را انجام، تا در صورتی که شرایط بحرانی شود مشکلی در تامین نان وجود نداشته باشد .

 فرماندار کنارک گفت: اقدامات در زمینه مدیریت بحران انجام شده و در زمانی که بحرانی در حال بوقوع پیوستن است شاهد اخبار ضد و نقیض در شبکه های اجتماعی خواهیم بود و از همشهریان و مکران نشینان خواهشمندیم هر گونه اخبار و اطلاعیه را از طریق صدا و سیما و رسانه های معتبر کسب نموده و به برخی از شایعات در زمینه طوفان حاره ای در شبکه های اجتماعی توجه ننمایید.

بحران توفان از امشب در سیستان و بلوچستان

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین چیزی که دارای اهمیت بوده جان شهروندان است از این رو تمام آمادگی‌ها برای بحران توفان حاره‌ای پیش‌رو در بالاترین سطح باید انجام شود.

منصور بیجار روز جمعه در نشست مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ما از 24 ساعت گذشته براساس پیش‌بینی‌هایی که هواشناسی استان انجام داده در 2 نقطه از منطقه بحث توفان را داریم یکی در شمال در حوزه سیستان که از امشب و فردا شب شروع می‌شود به مدت سه روز و پیش‌بینی‌ها بر این است که تا بیش از 100 کیلومتر سرعت این توفان خواهد بود.

وی افزود:این موضوع باعث می‌شود که بحث ریزگردها مشکلاتی را برای مردم آنجا ایجاد کند به همین جهت جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تشکیل و قرار شد اطلاع‌رسانی و اتخاذ تمهیدات لازم انجام  شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:  پیرو جلسه ستاد مدیریت بحران  در یکی 2ساعت آینده پیش‌بینی که برای احتمال قطعی آب یا برق یا موضوعات دیگری که بخواهد پیش بیاد آن را انجام دادیم و ابلاغ شد  و ستاد مدیریت بحران هم تصمیم گرفت از نزدیک این موضوعات رصد و با تعدادی  از مدیران تقسیم کار انجام  شود. 

مردم از ترددهای غیر ضروری خوداردی و سعی کنند

وی با تاکید براینکه ستاد مدیریت بحران در شهرستان چابهار از امشب تا پایان این توفان تشکیل می‌شود گفت:  از تمام مردم سیستان و بلوچستان بویژه مردم حوزه جنوب این استان میخواهیم که از ترددهای غیر ضروری خوداردی و سعی کنند در منازل خود باشند تا این توفان برطرف و زمان آن بگذرد. 

بیجار خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های رسمی و شورای هماهنگی مقابله با بحران انجام می‌شود و همگان توصیه‌هایی  که  در دستگاه‌های اجرایی مختلف به مردم اعلام می‌شود را جدی گیرند تا بتوانیم از این حادثه بگذریم و اگر خدای ناکرده مشکلاتی به وجود آمد در کمترین زمان ممکن آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: البته برای ما خیلی مهم است که این توفان خسارت جانی به هیچ وجه نداشته باشد و خسارت مالی در حداقل ممکن باشد. 

انتهای پیام/3139/ی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است

تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی در جنوب کرمان

عاملان نزاع منجر به قتل در کرمان و بم دستگیر شدند؛ باز جای پارک کشته داد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شد

تصادف در کهنوج 13مصدوم برجای گذاشت

اطلاعیه اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید

مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند

فوت 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن/جرایم رانندگی بازدارنده نیستند

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم

حمله حزب الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی

تصادف پراید با پارس در کرمان 6 کشته داشت

امام جمعه کرمان: جهان اسلام غزه را در عید فطر از یاد نبرد

رهبر انقلاب: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

تسلیت رئیس جمهور به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

قاچاق سوخت یک خودرو و ساختمان را در کرمان به آتش کشید

دادستان کرمان: بررسی علت تصادفات نوروزی استان ضروری است

پرونده قضایی برای اختلاس در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تشکیل شد

روز چهارشنبه عید سعید فطر اعلام شد

بهره گیری از حمایت عمومی مردم جهان برای توقف حملات صهیونیست‌ها

مقام سازمان ملل متحد: اسرائیل، غزه را به شهری غیر قابل سکونت تبدیل کرده است

اعتراض اعضای شورای شهر کرمان به جبلی

ساعت کاری ادارات از 15 خرداد تغییر پیدا می‌کند

تاکید رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر طرح مطالعاتی نقاط بحرانی کرمان

10 هزار کارت سوخت درجیب مسئول جایگاه

شوخی با اسلحه جان دختر کهنوجی را گرفت

آلرژی بهاره را با این روشها کنترل کنید